De brandstore van Bjӧrn Borg in de Amsterdamse 9 Straatjes kende je al lang. Maar! Onlangs opende deze shop opnieuw haar deuren na een interessante restyling die we je niet willen onthouden.

 
ZWEEDSE ROOTS
Want waar het concept van deze winkel voorheen gebaseerd was op een klassieke kruidenierswinkel (denk: een inrichting waarmee je je terug in de tijd waant dankzij handgeblazen neonkleurige signing, massief houten kassablokken, kruidenierskratten en een echte kruideniersweegschaal), is er nu gekozen voor typisch Zweedse designelementen. Met een cleane witte vloer en een witte, rauwe stenen wand waarop de producten goed tot hun recht komen, verwijst de winkel naar de roots van Bjӧrn Borg himself. De vintage designmeubels geven de nieuwe winkel als tegenhanger juist warmte, met als geinig detail de paskamers (ingericht als heuse slaapkamer).

 
Leuk detail: de vintage meubels zijn ook te koop. De Amsterdamse shop is de eerste wereldwijd waar het merk dit nieuwe concept test.

 
Wolvenstraat 1-3. Gaat dat zien.

Ook nieuw in Amsterdam: de zonnebrillenwinkel Sunculture >

Headshot of Moniek Moerland
Moniek Moerland
Digital Content Manager
Moniek Moerland kwam vrij snel na het behalen van haar masterdiploma Media &Journalistiek bij ELLE terecht. Ze was jarenlang ELLE’s Digital Content Manager en coördineerde all things digital, van opiniestuk tot video en van trendreport tot podcast. Mode is haar expertise, maar ze maakt met liefde een uitzondering voor artikelen over celebrityfratsen. Ze is tot grote ergernis van vrienden altijd online. Wanneer offline stalkt ze andermans honden. It’s bigger than her.