Lindsay-Lohan-art-film

De rol van beroepscrimineel heeft Lilo voorlopig even achterwege gelaten. Een enkelband rijker en de Mean Girls-actrice is direct een stuk wijzer geworden. Lilo maakt een sprongetje van de roddelbladen naar de artistieke wereld en is de nieuwe art muse van de hyperrealistische schilder Richard Phillips. Het serene filmpje moet laten zien hoe clean de actrice nu daadwerkelijk is.

90 SECONDS
In een 90-seconden filmpje zien we de actrice zwemmend in een zwembad met uitkijk op de oceaan, in een bikini à la Brigitte Bardot en met tranen in haar ogen – waarschijnlijk omdat ze een coltrui aan moest in het zonnige Malibu… – naar het beeld staren. De spot oogt een beetje als een commercial voor een nieuw geurtje, en toegegeven: Lilo ziet er beter uit dan ooit.

‘Wat mij zo aan Lindsay fascineert, zijn niet haar problemen, maar de manier waarmee ze ermee omgaat op het niveau van Bardot of Ullmann’, Liet Phillips weten aan New York Times’ T Magazine. ‘Ze is een combinatie van echt en het bovennatuurlijke en dat maakt de aantrekkingskracht zo groot.’ Dus.

COMMERCIAL BREAK
Het filmpje zal zijn intrede doen onder het programma ‘Commercial Break’ – een programma voor beginnende filmmakers – tijdens de Biennale van Venetië. Richard Phillips werkte samen met surfkoning slash filmmaker Taylor Steele. Nieuwsgierig geworden? Zie hier de new and improved Lindsay: