Bes-bloem

Van elk verkocht flesje gaat meer dan de helft naar de Staying Alive Foundation van MTV, die hiermee zorgt voor directe, op jongeren gerichte voorlichting over- en de preventie van hiv. MTV's Evelien verklaart nader!Waarom móeten alle ELLEgirls het luchtje van The Body Shop aanschaffen?Ten eerste is het een lekker geurtje. Dat lijkt me wel belangrijk als je ‘m wilt kopen natuurlijk. En daarbij steun je gelijk een goed doel. Wereldwijd zijn er op dit moment ongeveer 40 miljoen mensen besmet met HIV of AIDS. Bijna de helft van alle nieuwe besmettingen vindt plaats bij jongeren onder de 25 jaar. Met dit geurtje willen we zoveel mogelijk geld op halen om een steentje bij te kunnen dragen aan dit wereldwijde probleem. Via de Staying Alive Foundation komt het geld bij jonge mensen en jeugdorganisaties terecht die betrokken zijn in de HIV en AIDS bewustmaking, onderwijs- en preventiecampagnes voor gewone mensen. HIV en AIDS kennen geen grenzen, het is een probleem van iedereen om ons heen, ongeacht huidskleur, nationaliteit geslacht of leeftijd. Dus ik zeg: Ga ervoor, steun mensen in de strijd tegen AIDS!Altijd al van de charity geweest?Ik ben geen moraalridder, maar vind wel dat iedereen iets voor een ander mag doen. Je kunt maandelijks een bijdrage storten, maar je kunt natuurlijk ook zelf dingen ondernemen. Dus of ik altijd al van de charity ben geweest? Toen ik klein was werkte ik als vrijwilliger bij de kinderboerderij, toen ik nog bij BNN werkte heb ik me voor 3FM ingezet voor Het Glazen Huis. Nu steun ik wel goede doelen, maar het is voor het eerst dat ik dat ik er zo nauw bij betrokken ben. Welke goede doelen steun je verder?Ik geef maandelijks een bijdrage aan het Wereld Natuur Fonds en Artsen Zonder Grenzen. En daarbij vind ik dat alle kleine beetjes helpen. Een straatkrant kopen of wat eten geven aan een dakloze doe ik ook wel eens. Maakt een beroemd hoofd charity gemakkelijker?Mensen kijken toch vaak tegen celebs op, dus ik denk het wel. Als iemand je vertelt over een probleem waar ook jij wat aan kan doen wordt je toch sneller overtuigd door iemand die je al een beetje kent dan door een onbekend persoon. Bono van U2 maakt bijvoorbeeld goed gebruik van zijn bekende kop. Hij krijgt daardoor sowieso al veel aandacht die hij gebruikt om iedereen wat bewuster te maken en door zich voor veel wereld problemen in te zetten. Wie is voor jou de opper charity-celeb?Tsja, dan ga ik toch voor Bono. Hij is zich er zo bewust van dat je met je bekendheid positieve dingen kunt doen. Hij spreekt met wereldleiders, overtuigt zijn fans… Ja, hij is vol overtuiging de opper charity-celeb!