De inmiddels wereldberoemde Call Me Maybe-zangeres is de eerste celebrity die tot ambassadeur voor Burt’s Bees wordt gekroond. Voor het bedrijf was het een makkelijke keuze: ‘Ze heeft de juiste uitstraling, schrijft catchy liedjes en ze omschrijft zichzelf als flower-child pop,’ laat Brian Berklich (global marketing manager van Clorox Co, waar Burt's Bees onder valt) aan WWD weten. Komt nog bij dat Carly Rae vanaf kinds af aan al bekend was met het merk, omdat ze altijd lippenbalsems van Burt’s Bees gebruikte. Match made in heaven, dus.

 
FIFTIES VS. SEVENTIES
De samenwerking is in het leven geroepen om te vieren dat Burt’s Bees jongere lijn Güd inmiddels is uitgebreid met een vijfde geurenlijn, Red Ruby Groovy. En daarom zijn er twee kekke campagnes geschoten, met in de hoofdrol dus Carly Rae. Nummer één heeft een fijne fifties vibe, waarbij de singer-songwriter is neergezet in tutu en rode bikinitop. In de tweede campagne staan de jaren zeventig centraal, met Jepsen in een blauwe jurk tegen een knalwitte achtergrond.

 
Sexiest woman alive van 2012 Mila Kunis is gestrikt voor juwelenmerk Gemfields >

 
De zangeres is zelf erg blij met de samenwerking met het ecologische merk, zo meldt GCI. ‘Eco-verantwoord zijn is zo belangrijk. Ik vind het fijn dat Güd een manier heeft gevonden om jonge vrouwen te bereiken met natuurlijke producten, die ook nog een leuk zijn en heerlijk ruiken. Ik voel me erg verbonden met de positieve spirit van het merk – zo leef ik mijn leven elke dag.’