Volgens social commerce-website Polyvore.com bestond er in 2016 zoiets als een 'Kylie Jenner Effect', wat inhoudt dat we door Kylies voorliefde voor matte lippen op veel massaler schaal matte lippenstift zijn gaan kopen en dragen. In Polyvore's jaarlijkse rapport blikt de site terug op de data van alle 20 miljoen gebruikers, en daaruit is gebleken dat Kylie dit jaar de meeste invloed had in de categorie mode en beauty.

Text, Line, Font, Electric blue, Azure, Aqua, Parallel, Turquoise, Teal, Advertising, pinterest

Hoewel MAC de eerste plek pakte op de lijst van populairste beautymerken, valt er niet te ontkennen dat Kylies (permanent uitverkochte) Lip Kits een heel groot aandeel hadden in de stijging van de zoektermen 'nude lipstick' en 'matte lipstick': we zochten er dit jaar maar liefst 553% (nude) en 267% (matte) vaker naar.

Text, Font, Azure, World, Aqua, Diagram, Circle, Graphic design, pinterest

Heeft ze toch maar mooi voor mekander gekregen. Een greep uit Kylies lipmomenten – op social media uiteraard – van 2016:

instagramView full post on Instagram

Al die slechte vermoedens over Kylie Jenners Lip Kit zijn dus hartstikke waar >

Van: ELLE US