En hij is verrassend anders dan anders kunnen we melden. Geen paniek; natuurlijk herken je de legendarische zoete geur – Miss Dior Chérie stamt al uit 1947 – uit duizenden. Maar anno 2011 koos huize Christian Dior voor iets meer bloemaccenten, gemixt met de herkenbare fruit- en houtingrediënten.

DE ULTIEME MISS DIOR
De geur werd oorspronkelijk gecreëerd voor een jonge, elegante, vrolijke en vooral verliefde vrouw. Niet voor niets wordt Miss Dior Chérie door François Demachy, parfumexpert bij Dior, een ‘belofte van liefde’ genoemd.


DESIGN
Het beroemde flacon met het couturestrikje rond de dop, is in ere gehouden. Gelukkig, want dit romantisch ogende flesje behoort inmiddels tot het vaste interieur van vele badkamers.


CAMPAGNE
Het nieuwste gezicht van de Dior-geur is de immer schӧne actrice Natalie Portman. Met een Oscar voor Black Swan in de pocket én een deal met Dior, kan voor Natalie 2011 nu al niet meer stuk.


De actrice kreeg de zware taak om schoonheden als Charlize Theron en Monica Bellucci op te volgen, maar daar is ze moeiteloos in geslaagd, getuige dit campagnebeeld van Dior.


Zoals gezegd ligt Miss Dior Chérie Eau de Parfum vanaf aanstaande woensdag, 23 maart, in de schappen. Voor € 81,50 à 50 ml.

Nog een lekkere zomergeur: Taj Sunset van Escada >