Die Madonna. Het zit haar ook niet mee. Twee maanden geleden liep ze wat verwondingen op tijdens repetities om vervolgens – nog tjokvol blauwe plekken – haar dochter te betrappen met sigaretten. En ook over de reacties op haar eerste parfum hoeft ze niet bepaald naar huis te schrijven. Zo werd de bijbehorende campagne direct gebanned van de Amerikaanse televisie, tot onbegrip van Madonna. En nu moet de 53-jarige zangeres waarschijnlijk ook nog eens op het boetebankje plaatsnemen.

              
Madonna’s nakende foto onder de hamer

         
MADONNA VS RJ WILLIAMS
Wat er aan de hand is? Het logo dat Madge voor het parfum heeft ontworpen lijkt verdacht veel op het logo dat kunstenaar R.J. Williams hanteert, zo vindt hij zelf. En pardoes besloot hij om Madonna aan te klagen. Zijn eis? Onmiddellijk stoppen met het schenden van zijn copyright, alle winst die tot nu toe is gemaakt op zijn rekening overmaken én een licentie voor toekomstig gebruik van het logo. We besloten het internet er even op na te pluizen. Onze conclusie: het logo komt inderdaad overeen. Een beetje. Madonna’s logo is een tikje dikker, minder schuin én heeft een uitstekend streepje aan de bovenkant. Wij zijn benieuwd naar de uitspraak van de rechter. 

      
Ook Gucci en Guess zijn al een tijdje in een copycat-rechtszaak verwikkeld >