Gucci en Blake Lively; een perfecte match, niet? Geen wonder dat de langbenige blondine het nieuwe boegbeeld van Gucci’s kersverse reukwater is.


GUCCI PREMIÈRE
Mix flink wat oude Hollywood-glamour met Italiaanse couture plus een Amerikaanse actrice et voilà, zie daar Gucci’s nieuwste parfumcampagne. De gloednieuwe Gucci-geur is geïnspireerd op de Gucci Première Haute Couture-lijn die in 2010 gelanceerd werd op het Cannes Film Festival. De lijn bestaat uit fabelachtige avondjurken die op maat worden ontworpen voor de grootste sterren. Wij verwachten dat Blake dus ook kan rekenen op een stel duizelingwekkende robes.


FRIDA ♥ BLAKE
Gucci’s Luigi Feola laat aan WWD weten: ‘Première is eigenlijk de nieuwe vrouwelijke versie van de mannengeur Gucci by Gucci.’ Daar voegt Gucci’s creatief directeur, Frida Giannini, nog aan toe: ‘Beroemdheden en rode loper-glamour hebben altijd deel uitgemaakt van Gucci’s erfgoed. Blake Lively is het nieuwe gezicht van Gucci Première, omdat ze iemand is met buitengewone schoonheid, die enorm van mode houdt. Ze heeft een geweldige smaak. Ondanks dat ze jong is heeft ze een duidelijk doel voor ogen en ik hou van deze instelling. Ze weet hoe ze op de juist manier een diva moet zijn, met een ambitieuze glamour.’ Hup, steek die maar in je zak.

Blake Lively is op haar beurt ook weg van het Italiaanse modehuis. Haar lofzang: ‘Gucci is a staple. Het is een label waarnaar ik altijd al naar heb opgekeken, want voor mij staat het voor kracht. In de ontwerpen, in de beelden, in waar ze voor staan filantropischgezien en vooral in hun parfum… Ik kan niet trotser zijn dan ik nu ben om samen te werken met Gucci en haar hart, Frida.’


Op de vraag wie haar inspiratiebronnen uit Hollywood zijn wijst de Gossip Girl-actrice Katharine Hepburn, Grace Kelly en Audrey Hepburn aan. ‘Ik zou willen dat vrouwen nog steeds door het huis liepen in prachtige, lange lengte, black-tie-waardige jurken. Het mooie aan oude films is niet alleen het materiaal. Het is de esthetiek. Je kunt The Philadelphia Story zonder geluid kijken en nog steeds prachtig vinden. Het is één van de grootste modeshows die je ooit zult meemaken.’

Video: Daphne Groeneveld voor Dior Addict >


Terug naar het nieuwe reukwater. Gucci Première moet in september in de schappen liggen en is vanaf € 63 te koop. Het parfum heeft noten van bergamot en oranjebloesem in zich, maar de geur van witte bloemen, muskus, leer (!) en hout overheersen.


DE CAMPAGNE
Fotografenduo Mert Alas & Marcus Piggott stonden achter de lens voor de campagneplaatjes. Wat we kunnen verwachten? Een uiteraard jaloersmakend mooie Blake Lively die in een spectaculaire robe, bezaaid met pailletten poseert in de Sheats Goldstein Residence in Los Angeles. Voor de commercial werd de Deense regisseur Nicolas Winding Refn gecharterd. Het concept: Blake die zich aan het voorbereiden is voor een grote filmpremière. Uiteraard wederom gehuld in ’n prachtrobe, met prachtlokken (grrr…) en vlekkeloze make-up. Wij zien nu al groen van jaloezie.