DE GEUR…
Werd bedacht door Jacques Polge en gemaakt door Christopher Sheldrake (Chanel-geurexperts) en heeft topnoten van pompelmoesnoot en bergamot uit Calabrië en een hart van roos, jasmijn, narcis en blad van geraniums. Verder nog basisnoten van tonkabonen uit Brazilië en Venezuela, patchoeli uit Indonesië, sandel uit Nieuw Caledonië, bourbonvanille en witte muskus-wierook. Complex, doch elegant en klassiek vrouwelijk. En licht-oriëntaals, zoals ook de andere Coco-geuren een oriëntaals tintje hebben.  

 
HET VERHAAL…
Is er wéér een om in te lijsten. Jacques Polge liet zich inspireren door de herinnering aan Gabrielle Chanel. En Venetië, de stad waar Gabrielle van in de ban was. De originele Coco-geur (hout, hars, bloemen, kruiden en vruchten) stamt uit 1984, in 2001 volgde Coco Mademoiselle (een lichtere, bloemige en fruitige geur) en binnenkort is er dus Coco Noir. Indrukwekkend, barok en nachtelijk. Een andere reis, in het spoor van Gabrielle die hield van het zwart van de Venetiaanse nacht, die overging in het water, iets wat ze doorvoerde in haar creaties en eigenlijk in haar hele leven.

 
‘Noir sits in its own space,’ vertelt Sheldrake aan WWD. ‘We are careful not to launch a lot of fragrances - we choose to create scents that represent an era, not a passing fancy.’ Geen trendgeur dus, maar eentje die gaat voor eeuwige faam.

 
DE FLES…
Is om van te smullen. Diepzwart, mysterieus (want: ondoorzichtig) en voorzien van iconische Coco-vorm, met gouden details. Als de sterren in de zwarte Venetiaanse nacht.

 
Vanaf 17 augustus is Chanel Coco Noir overal verkrijgbaar voor € 92 voor 50ml en € 132 voor 100ml. Badderproducten e.d. van de geur staan in de loop van het aankomende jaar op de agenda.

Marchesa lanceert haar allereerste geur >