Er verschenen al verschillende zogenaamde snap shots op het web, maar nu is-ie dan eindelijk officieel vrijgegeven; de veelbesproken campagne van Yves Saint Laurent voor haar nieuwe geur Manifesto, waarvoor het mode- en beautyhuis Jessica Chastain als model charterde. Doel is van het parfum de nieuwe Opium te maken, YSL’s bestsellerparfum uit 1977. En aan Chastain dus de eer het reukwater aan de man – lees: heul veel vrouwen – te brengen.

VINGERVERF
En dat kan ze, zo weet (of hoopt?) Stephan Bezy, international general manager van YSL Beauté bij L’Oréal. Volgens hem heeft Chastain ‘de uitstraling, charme, elegantie en kracht, en de durf ook, om dit nieuwe parfum te belichamen'. Zo laat WWD weten. Op het beeld, geschoten door Mert Alas & Marcus Piggott, is de roodharige The Tree of Life-actrice te zien met haar handen gedrenkt in paarse verf, als ware het sjeike handschoentjes. Waarom paars? Dit was de ‘kleur van absolute verleiding, volgens Mr. Saint Laurent,’ aldus Bezy.

Het wachten is nog – want waarom zou je alles in één keer vrijgeven? Zó 2010 – op de campagnevideo, geschoten door de Deens filmregisseur Nicolas Winding Refn. En wie de geur al wil hebben, zal ook nog even geduld moeten hebben. In Nederland ligt hij waarschijnlijk over een maand in de schappen in 30, 50 en 90 ml-verpakkingen voor respectievelijk € 54, € 77 en € 101.

Nog een nieuwe must-have voor op de kaptafel: Chanels nieuwste eau de parfum Coco Noir >