Dat de modeontwerper – die zich du moment in een mini-modestoelendans bevindt – al een tijdje rondloopt met het plan voor een make-uplijn, wisten we al. Marc liet in april 2012 al weten bezig te zijn met alle voorbereidingen, maar nu, iets meer dan een jaar later, is de maquillagecollectie een feit.
       
BOY TESTED, GIRL APPROVED
Het geesteskind van de modeontwerper – bestaande uit maar liefst 122(!) stuks – is verdeeld over vier categorieën: Smart Complexion, Blacquer (persoonlijke favoriet van Marc, zo laat hij weten aan WWD), Hi-Per Color en Boy Tested, Girl Approved.
       
BLACQUER
Waar de naam Blacquer vandaan komt? ‘Ik heb ze gevraagd om het zwarter dan zwart te gebruiken,’ laat Marc weten aan WWD. ‘Ik hou ook van lak (‘lacquer’) en de glans van lak’. Deze mini-collectie bestaat uit een pen eyeliner, wimperlifter en 'n gel crayon. Smart Complexion bestaat uit foundation, concealer en poeder. Lipproducten, blush, oogschaduw, bronzer en nagellak vind je in de Hi-Per Color-collectie en Boy Tested, Girl Approved bevat lipbalsem, een wenkbrauwtemmer en concealer.  
        
Extra leuk: drie producten uit de collectie zijn uni-sex. En wel de Lip Lock Moisture Balm, Brow Tamer Grooming Gel, en de Remedy Concealer Pen.
           
Voor de dames die op het puntje zitten van hun stoel, een kleine teleurstelling: Sephora is niet meer. Althans, niet in Nederland. Begin deze maand heeft de beautyketen de stekker uit de Nederlandse filialen getrokken. Snik.
            
De collectie is wel online te shoppen (vanaf 9 augustus!), maar Sephora verscheept nog niet naar Nederland. Laten we hopen dat ze dat te zijner tijd (als goedmakertje, ah toe?) wel doen. Of dat iemand in je naaste omgeving toevallig een bezoekje aan Amerika of Frankrijk brengt.
        
Zien: Chanel slingert weer een heerlijk filmpje het wereldwijde web op >