Marc Jacobs doet het. Matthew Williamson doet het. En ook Burberry doet het. Een job on the side als cosmetica-ontwerper is heus niet meer zeldzaam in de mode-industrie. Sterker nog, je hoort er bijna niet meer bij als je niet óók een maquillagecollectie op je naam hebt staan. En als er iemand als de kippen bij Belangrijke Trends is (we noemen een collectie voor Target en creatief directeurschap van nog een ander label), is het Jason Wu wel.
         
JASON WU @ NY FASHION WEEK
Vandaar dat de multitasker al in februari met plannen voor een make-uplijn voor Lancôme rondliep. Die plannen zijn inmiddels uitgewerkt en over een maand wordt de make-uplijn dan echt gelanceerd. En wel tijdens New York Fashion Week.

Hoezee! Marc Jacobs opent vandaag zijn allereerste beautywinkel >

 
In de collectie zitten vijtien items, waaronder drie oogschaduwpaletten, dark navy mascara, rode lippenstift en verschillende kleuren nagellak. De prijs van de collectie varieert van zo’n € 12 voor een nagellak tot zo’n € 37 voor een oogschaduwpalet.
                
Je eigen Jason Wu voor Lancôme-item scoor je vanaf september bij Nordstrom of Bergdorf Goodman. En jawel: Nordstrom verscheept naar Nederland.
     
Ook actrice Katie Holmes stort zich op make-up >