Even bijpraten: Liu Jo staat bekend om haar op-en-top Italiaanse kleding, jeans en eersteklas knitwear. Denk: sexy doch modische shirts, jasjes en spijkerbroeken waarbij een spannend (gouden) detail niet gevreesd wordt.

DE JUISTE TIJD
Het label is al jaren een grote hit in vooral Italië en de Benelux en zelfs in tijden van crisis stijgen de verkoopcijfers gestaag. Geen wonder dus dat de broers achter het merk, Marco en Vannis Marchi, het tijd voor uitbreiding vonden.

Een eyewear-, schoenen- en tassenlijn was er al, maar beauty, daar durfden ze zich nog niet aan te wagen. Totdat Perfume Holding langskwam en de broers – die het liefst overal zo veel mogelijk zelf de controle over hebben – in hen de perfecte match vonden voor de debuutgeur die elegant, modern en sexy moest zijn.

HET PARFUM
Het resultaat is een zwoel, oosters eau de parfum, met topnoten als bergamot, Italiaanse mandarijn, muskus, vanille, lelietjes-van-dalen en ylang-ylang. Wie goed ruikt merkt al snel dat ook fruitige noten als lychee en framboos zijn toegevoegd. Een combi die bij velen in de smaak zal vallen. Net als het vierkanten flesje trouwens, die werd gegoten in lilapaars – Liu Jo’s signature kleur – en een gouden dop met kabelmotief kreeg. Dit verwijst naar de eerste specialisatie van het merk: knitwear en de kettingen die vaak als biezen op de jasjes van het merk prijken.

NATALLIA KRAUCHANKA
Gezicht van de geur is niet de door de broers zo geliefde Kate Moss, maar de jonge Russische schone Natallia Krauchanka, die voor de campagne op de foto werd gezet door het bekende duo Claudia en Ralf Pülmanns. Een debuutprofumo om trots op te zijn en, jawel, er zijn dan ook al plannen voor een opvolger. Hou Liu Jo in de smiezen dus.  

Vanaf 1 juni is Liu Jo's eau de parfum exclusief bij Ici Paris XL te koop vanaf € 49,95 (30 ml).

PS Hou ELLE augustus in de gaten voor het interview met Liu Jo-oprichter Marco Marchi en ons exclusieve bezoek aan de Italiaanse broedplaats van de mode, Carpi.