Vanaf maart heeft Nina Ricci een nieuw parfum in het schap – L’Extase – en voor Ricci’s doen is het campagnebeeld… heet. Zie hieronder.
José Manuel Albesa, hoge pief bij Puig, het bedrijf dat Nina Ricci bezit: ‘We proberen met elk parfum een ode aan vrouwelijkheid te brengen.’ Afijn, we snappen – een parfum wil je ruiken (deze ruikt naar een mix van bloemen, musk en ceder) en niet over lezen.
Daarom, op een rij, feitjes rondóm het parfum.
> De fles is geïnspireerd op een clutch van Nina Ricci
> Want een clutch is iets heel intiems (Albesa: ‘Een clutch is iets heel persoonlijks, iets heel intiems – iets waar je je echt aan vasthoudt. Daarom is de fles op die vorm geïnspireerd – om dat persoonlijke aan de geur te benadrukken.’)
> Om dat allemaal dus nog persoonlijker te maken, is het adres van Nina Ricci op de fles gedrukt (39 Avenue Montagne, Parijs, om precies te zijn).
> Nina Ricci verwacht met de geur ruim €800.000 in het eerste jaar op te strijken.
> De Parijzenaren mogen het parfum als eerste kopen (Galeries Lafayette heeft L’Extase al vanaf 9 maart in de winkel – de rest van de wereld (inclusief Nederland) volgt pas 30 maart).
Het 50 ml-flesje van L’Extase kost straks €70, het 80 ml-flesje koop je voor €90 – maar dan heb je wel een ehh… héél persoonlijk parfum.
Die ene keer dat Ricci's plankier werd bestormd door nakende modellen >