Vanaf maart heeft Nina Ricci een nieuw parfum in het schap – L’Extase – en voor Ricci’s doen is het campagnebeeld… heet. Zie hieronder.

Nose, Cheek, Skin, Comfort, Organ, Brassiere, Linens, Undergarment, Eyelash, Undergarment,

José Manuel Albesa, hoge pief bij Puig, het bedrijf dat Nina Ricci bezit: ‘We proberen met elk parfum een ode aan vrouwelijkheid te brengen.’ Afijn, we snappen – een parfum wil je ruiken (deze ruikt naar een mix van bloemen, musk en ceder) en niet over lezen.

Daarom, op een rij, feitjes rondóm het parfum.
> De fles is geïnspireerd op een clutch van Nina Ricci
> Want een clutch is iets heel intiems (Albesa: ‘Een clutch is iets heel persoonlijks, iets heel intiems – iets waar je je echt aan vasthoudt. Daarom is de fles op die vorm geïnspireerd – om dat persoonlijke aan de geur te benadrukken.’)
> Om dat allemaal dus nog persoonlijker te maken, is het adres van Nina Ricci op de fles gedrukt (39 Avenue Montagne, Parijs, om precies te zijn).
> Nina Ricci verwacht met de geur ruim €800.000 in het eerste jaar op te strijken.
> De Parijzenaren mogen het parfum als eerste kopen (Galeries Lafayette heeft L’Extase al vanaf 9 maart in de winkel – de rest van de wereld (inclusief Nederland) volgt pas 30 maart).

Het 50 ml-flesje van L’Extase kost straks €70, het 80 ml-flesje koop je voor €90 – maar dan heb je wel een ehh… héél persoonlijk parfum.

Die ene keer dat Ricci's plankier werd bestormd door nakende modellen >

Over die recente positiewissel bij Nina Ricci >