Uh oh, de body shamers zijn terug. Bella Hadid ontvangt as we speak honderden nare berichten onder de Instagramposts over haar nieuwe Nike-campagne. Gisteren werd bekend dat de 20-jarige Bella het nieuwe gezicht van het sportmerk is, en uiteraard liet ze dat zelf ook jubelend weten via social media:

instagramView full post on Instagram

Al snel doken er echter kritische berichten onder de foto's op, van mensen die Bella Hadid veel te dun vinden om het gezicht van een healthmerk te zijn. Zo zei één volger:

'This is why young girls get eating disorders, when being abnormally thin is glorified. Well done @nike.'

En claimde een ander:

'Nike? She's not an athlete but more importantly it's giving young girls unrealistic expectations yet again.'

En dat lijstje gaat nog wel even door.

Natuurlijk is het logisch dat Nike sporters gebruikt in hun campagnes, en dat doen ze ook, maar er wordt natuurlijk al véél langer door sportmerken gebruik gemaakt van modellen en celebrities die geen atleten zijn. Denk: Kylie Jenner voor Puma, Selena Gomez voor Adidas, Tyga voor Reebok... En ook dat lijstje is láng.

Daarnaast is skinny shaming, net als fat shaming, zó niet cool. Bella Hadid gaf immers onlangs zelf nog aan in een interview met People dat haar gewicht enorm schommelt, ook omdat ze net als haar moeder Yolanda lijdt aan de ziekte van Lyme:

'My weight fluctuates and so does everybody's and I think that if people are gonna judge, that's the worst you can possibly do because everybody is different.'

Amen!

Laten we dus allemaal gewoon stoppen met het negatief beoordelen van lichamen en het uiterlijk van andere vrouwen. Daar hebben we Trump immers al voor.