Rihanna's Fenty Beauty lijkt beter te verkopen dan Kylie Cosmetics

Een lijn met make-up voor iedere huidtint verkoopt! Wie had dat gedacht?!

Meest gelezen

Rihanna's Fenty Beauty werd pas afgelopen september gelanceerd maar heeft de beauty-industrie nu al aardig op z'n kop gezet. Denk: recordbrekende verkoopaantallen en enorme buzz.

Advertisement - Continue Reading Below

Nu was Rihanna natuurlijk niet de eerste beroemdheid dat een beautymerk lanceerde, maar het lijkt wel het best verkopende merk in het genre te worden. Want volgens WWD is Fenty Beauty hard op weg de enorme verkoopcijfers van Kylie Jenners Kylie Cosmetic en Kim Kardashians KKW Beauty voorbij te streven. Nu al!

Uit onderzoek van online research firm Slice Intelligence bleek dat Rihanna's merk in de eerste maand vijf keer meer heeft verkocht dan Kylie Cosmetics. In de tweede maand was dit zo'n 34 procent meer.

Om dat even in perspectief te zetten: Kylie haalde met haar make-up lijn 420 miljoen dollar binnen in 18 maanden (!) en is hard op weg om een miljardenbedrijf te zijn in 2020. En KKW Beauty had al 14 miljoen dollar verdiend enkele minuten na de launch in 2017. Niet mis, maar het lijkt erop dat Rihanna's merk deze verkoopcijfers ver voorbij zal streven.

#PROFILTR no shade...40 shades! @fentybeauty

A post shared by badgalriri (@badgalriri) on

Wat vooral lijkt bij te dragen aan het enorme succes, is het feit dat Fenty Beauty make-up voor iedere huidtint (en dus iedereen) probeert aan te bieden. Zo hebben ze wel 40 verschillende kleuren foundation. Vandaar dat het merk volgens het research bureau een veel meer diverse klantengroep heeft dan veel andere merken.

Hmm, een inclusief beautymerk dat verkoopt. Wie had dat verwacht?! (insert sarcasm here)

Bron: ELLE.com