8 HELE SIMPELE tips om morgenochtend knapper wakker te worden

Al slapend knapper worden, dat wil iedereen. Welnu, volg deze 8 tips op en je rolt je bed uit met de prachtigste lokken en een vlekkeloos gelaat.

Meest gelezen

> Slaap op een satijnen of zijden kussensloop
Maakt een wereld van verschil! De vezels van satijn en zijde zorgen ervoor dat je niet wakker wordt met een vogelnest op je hoofd (want: helpt klitten voorkomen) en de zachte textuur verzacht rimpels en fijne lijntjes, want er is minder wrijving tussen je huid en je kussensloop.

> Smeren, smeren, smeren
Key voor een fris en fruitige look ’s ochtends? Smeren! Zorg ervoor dat je een anti-aging nachtcrème waarin hyaluronzuur gebruikt, dit zorgt er namelijk voor dat water extra goed in de huid trekt, waardoor rimpels meer worden gladgestreken. Smeer verder altijd voor het slapengaan met wat lippenbalsem en een vochtinbrengende crème en/of serum. Een conditioner voor je wimpers kan trouwens ook geen kwaad. ’s Nachts herstelt je lichaam zich, dus elk product wordt dan nét even beter gebruikt.

Advertisement - Continue Reading Below

> Verschoon je kussenslopen vaak. Heel vaak
En heel vaak is dus twee keer per week. Jep, best veel, maar je zult al snel de voordelen ervan plukken. Wie wilt er immers zo’n acht uur lang op een verzamelplaats van bacteriën rusten. Juist, niemand. Het beste plan: draai je kussensloop (of kussen) elke dag en verander ‘m twee keer per week voor een schone.  

> Slaap met een luchtbevochtiger aan
Dat veel water drinken goed voor je huid is weten we inmiddels wel. Maar omdat je in je slaap natuurlijk geen water drinkt (dat zou wel heel knap zijn) moet je toch een manier zien te vinden om gehydrateerd te blijven. De oplossing: een luchtbevochtiger. Vooral tijdens de winter is dit je allerbeste hulpmiddel voor een glad huidje zonder droge plekjes.

Meest gelezen

> Slaap op je rug
Ai, best een moeilijke. Maar dit helpt toch echt heel goed tegen rimpels. Dermatologen zeggen zelfs dat het er voor zorgt dat lijntjes niet ontstaan. Veelvuldige druk op bepaalde delen van je hoofd kan immers zorgen voor diepe(re) rimpels. Een persoon die bijvoorbeeld altijd op haar linkerzij slaapt, kan naarmate ze ouder wordt zelfs een verschil gaan zien qua rimpels aan de ene en andere kant van het hoofd. Extra tip: word je vaak wakker met dikke ogen? Slaap dan met een extra kussen. Als je plat ligt gaat zich namelijk meer vloeistof rond je ogen verzamelen.

> Blijf rond bedtijd uit de buurt van zout voedsel en drank
Veel alcohol drinken zorgt ervoor dat je lichaam uitgedroogd raakt. Om dit te compenseren, begint je lichaam natuurlijk vocht rond de ogen en op andere plaatsen te verzamelen. Hetzelfde gebeurt wanneer je laat op de avond nog veel zout naar binnen werkt, waardoor je de volgende ochtend met van die gevreesde gezwollen ogen opstaat. Toch gezellig aan het drinken en snacken geslagen ’s avonds? Pas dan de truc hierboven toe en slaap op twee kussens.

> Steek je haren op
Maar niet in een superstrakke staart of knot. Zorg er gewoon voor dat je lokken uit je gezicht zijn ’s nachts, want hierdoor kunnen de natuurlijke oliën uit je haren je teint niet verpesten (pukkeltjes! mee-eters!). Ga echter niet voor een te strakke staart of knot, want dit kan – vooral rond je haarlijn, iek! – ervoor zorgen dat je lokken afbreken en/of dunner worden. Het beste plan? Je haar vastbinden in een hoge, losse paardenstaart en in een zijden sjaal wikkelen. Zo blijft je haar perfect intact.

> Maak áltijd je gezicht schoon ‘s avonds
Inkoppertje, maar er gaan nog steeds heel veel vrouwen slapen met make-up op. Niet alleen zorgt het ervoor dat er veel vuil in je ooghoeken gaan zitten, je ogen kunnen rood en geïrriteerd raken en doordat je poriën verstopt blijven zitten, krijg je sneller pukkeltjes en oneffenheden.

Tsja, dít gebeurt er dus als je met make-up op slaapt... >

Dit artikel verscheen oorspronkelijk op ELLE.com