DEZE 8 etenswaren kun je het beste eten voor een vlekkeloze huid

Een huidje als Doutzen Kroes? Zó doe je dat.

Meest gelezen

Dagcrème, nachtcrème, elke nacht je make-up er afhalen, antirimpelcrème: we doen er alles aan om onze huid mooi te houden. Maar wat je soms misschien wel eens vergeet, is dat voeding ook heel veel kan doen voor een mooie huid. Bekijk snel welke voeding je het beste kan eten voor een mooie, stralende huid.

1. Aardbeien

Ze zijn niet alleen heel erg lekker en makkelijk te vervoeren naar het park, de bieb of kantoor, maar in aardbeien zit ook nog eens een flinke lading vitamine C (met een natuurlijke werking tegen rimpels). Strawberry cheesecake, anyone?

Advertisement - Continue Reading Below

2. Olijfolie

De anti-oxidanten en anti-ontstekingswerking in olijfolie is niet alleen voordelig voor je lijf, maar werkt ook als een trein voor een mooie huid. Je begrijpt: wij bakken voortaan in olijfolie, mengen het door de salade en wrijven het op ons lijf. Hallo wondermiddel!

3. Groene thee

Start elke ochtend met een kop groene thee. De anti-oxidanten in de thee zorgen ervoor dat de kans op huidkanker kleiner wordt en je huid een natuurlijke glow krijgt. Plus: groene thee zou je spijsvertering stimuleren.

Meest gelezen

4. Pompoen

Vitamine C, E en A. Alle drie zitten ze in pompoen. En die vitamines zitten weer bommetje vol enzymen die je huid 'schoon' houden. Daarnaast helpt het eten van pompoen bij de hydratatie van de huid. Tip van de redactie: rooster stukjes pompoen in de oven en eet ze samen met een blak sla en geitenkaas. Y

5. Amandelen

Tijd voor een wist-je-datje. Amandelen horen namelijk helemaal niet in de categorie 'noten', maar in de categorie 'zaden'. En deze zaden dus, die zitten vol met vitamine E die schadelijke zonnestralen tegenhouden.

6. Worteltjes

Heb jij wel eens het woord 'retinol' gespot op je potje met antirimpelcrème? Eigenlijk is retinol niks anders dan vitamine A. Deze vitamine gaat het verouderingsproces van je huid tegen. Gelukkig zitten wortelen boordevol vitamine A. Dip worteltjes in een lekker sausje et voila: een heerlijk tussendoortje die ook nog eens goed is voor een mooie huid.

7. Vette vissen

Vette vis zit vol omega 3-vetzuren en zij zorgen voor een gezonde huid. Ze hebben een positieve invloed op eczeem en allergieën. Ookzorgen ze ervoor dat je huid minder droog wordt. Zet daarom ook eens een maaltijd met vis op tafel.

8. Tomaten

Fun fact: tomaten werken een klein beetje hetzelfde als zonnebrandcrème. In tomaten zit namelijk lycopeen. Dit stofje zorgt voor derode kleur die tomaten hebben en is een antioxidant die ervoor zorgt dat je minder verbrandt en je huid minder snel veroudert als hij wordt blootgesteld aan zonlicht.

Hallo perfect gelaat!

Bron: cosmopolitan.nl