In Friends-termen zou het jaar 2018 'the one with the comeback of all the hair accessoiries you ever wore' zijn.
Deelden we je vorige week al mee dat al je glitter- en parelschuifspelden weer uit de kast mogen, gaf Alexander Wang afgelopen weekend de bananenspeld een grootse comeback.
Banenenspeld?
Ja, bananenspeld. Rachel knows.
In Wangs herfst/winter 2018-show tijdens New York Fashion Week - een soort office babe meets The Matrix met ieniemienie Neo-zonnebrillen (nu al de obsessie van vele celebrities, lees hier waarom de cultklassieker volgens Dazed.com nu plots weer relevant is) - zagen we overhemden met de letters 'CEO', sexy doch corporate looks en publiek dat was weggezet in office cubicles...
... maar speelde het haaraccessoire dus ook een hoofdrol. In opgestoken hair do's van de hand van haarstilist Guido Palau wel te verstaan, totaal passend bij het thema van de show, '80s power executives'.
'Look at the mullet haircut: three or four years ago it was a no-no, and now it's super cool,' verklaarde laatstgenoemde aan onze Amerikaanse zussen bij ELLE. 'I love the way that something is reintroduced into fashion and we look at it again in a different way. That's been happening for a while now, things that were considered not cool or a bit of can be rejigged again.'
En het leuke is, het blijft niet bij die bananenclip. In de Prabal Gurung-show was die andere nineties-klassieker te zien:
Kortom: in 2018 zonder versiersels de straat op is geen optie, feitelijk.
Bekijk hier de volledige Alexander Wang-show.