Workout- & dieetgeheimen van de experts

Hoe die personal trainer toch aan zo’n verdraaid goed lijf komt? Vier professionals doen hun geheimen uit de doeken.

Voormalig balletdanseres en huidig personal trainer Nathalie Schyllert verklapt aan Telegraph.co.uk haar drie geheimen: minder stress (daar kom je van aan, vooral rond je buik), natuurlijk eten (zo min mogelijk suiker, pasta, brood, snoep en alcohol) en sporten doen die je leuk vindt. Dat we daar zelf niet op zijn gekomen.
           
STICK TO THE PLAN
Celebrity trainer Dalton Wongs geheim is een body plan. En bij het opstellen van dat plan en het bijhouden daarvan (o.a. je beginpunt, je budget, de tijd, je doel, etc.) kun je beter je mobiele telefoon thuislaten (want: afleiding!), zo meent-ie.
     
Tips: 3x slank & snel >
      
HYDRATATIE IS KEY
Ten Pilates-oprichter David Higgins kan niet zonder twee liter water per dag, fitnesslessen en positieve gedachten: ‘(Lessons, red.) push you far more than you can ever push yourself. Failing that, work out with a friend – competition is always a good motivator. [..] Having that inner voice saying Yes you can, rather than No you can't, is the most powerful and inspiring tool that you can have.'
    
NIMMER DE DEUR UIT ZONDER ONTBIJT
Professioneel danseres Nathalie Desmier slaat haar ontbijt nooit over als ze gaat sporten. Om te voorkomen dat ze binnen no-time verandert in een spierbundel (met haar achttien uur sporten per week), vergeet ze niet te stretchen tijdens intensieve cardio workouts: ‘it means burning calories to keep the weight down but lengthening and toning at the same time so you don't bulk up.’ Ook muziek is belangrijk, zo vindt Nathalie. ‘It has a massive impact on a workout. Whenever people come into my class looking lethargic, good music always peps them up.
 
We gingen ook op bezoek bij een personal trainer. Lees wat hij te vertellen had

Advertisement - Continue Reading Below