Zo kom je aan een bikinilijf

Hoera, zon! Maar behalve heerlijk terrassen betekent dat nog iets: je lichaam moet weer in vorm. Miranda Kerr weet raad.

Zus ELLE.com peuterde wat goede bikini-lijftips los bij Miranda Kerr, en wat zijn we daar blij mee. Want het zijn eens geen ‘dat wisten we al lang’-tips. Komen ze.

BEGIN GOED
Een goed begin is het halve werk, vindt Miranda. Ze begint iedere dag met citroensap in heet water om haar stoelgang een kick-start te geven. Daarna springt ze onder de douche, maar niet voordat ze haar huid met een droge borstel heeft bewerkt. Dat werkt ontgiftend, meldt de ex-Angel. Na een rondje cleanser-toner-moisturizer gaat ze aan een groen sapje. Bijvoorbeeld met spinazie, komkommer en selderij erin. Dan gooit ze er wat eieren of havermout achteraan en haar dag kan beginnen.

Advertisement - Continue Reading Below

Zien: Miranda legt stap voor stap uit hoe ze haar ontbijt maakt >

LAAT STROMEN DAT BLOED
Verder zweert Miranda bij ochtendgymnastiek. Geen tijd (of zin)? Je kunt de hele dag door gymnastieken, ook als je in de collegebanken of op kantoor zit. Span je buikspieren aan terwijl je achter je bureau zit, trek gekke bekken op de fiets en knijp je billen samen in de auto. Als je maar blijft bewegen, zodat je bloed goed stroomt.

Meest gelezen

SPOEDGEVAL
En als we nou morgen al een goed stel bikinibillen willen hebben? Doe de brug, die zorgt voor een snelle lift. Daarna tien minuten planken en je lichaam toont al een stuk strakker. Die tien minuten krijg je vol door niet in één positie te blijven, maar steeds te wisselen van kant. Op je buik, op je rug, op je zij. Muziekje erbij en de minuten vliegen om.

En deze health-apps helpen Miranda een handje >