Waarom jij lekker veel paaseitjes mag eten

Omdat je van chocolade dus hartstikke afvalt, aldus neurowetenschapper Will Clover en een onderzoek aan een Italiaanse universiteit. Daar willen we graag het fijne van weten.

We willen je niet laten schrikken hoor, maar feit is dat het bikiniseizoen in zicht is. Nu is 'maatje Doutzen' heus niet per se nodig, maar een beetje fit in je bikini zitten doet wonderen voor je humeur. Heus. En tuurlijk, een maand lang geen suiker eten werkt als een trein om wat kilo’s kwijt te raken, maar vergt ook flink wat doorzettingsvermogen. Voor de zoetekauwen onder ons (en ook voor alle types met ietwat minder doorzettingsvermogen) is er goed nieuws.

Advertisement - Continue Reading Below

SWEET!
Uit een onderzoek aan de Universiteit van l'Aquila in Italië blijkt dat mensen die vijftien dagen lang dagelijks een stukje pure chocolade aten hun insulineresistentie met maar liefst 50 procent zagen verminderen. Oftewel: hun bloedsuikerspiegel daalde tot een gezondere waarde, zo meldt WomensHealthmag.nl.

De reden, zo denken de wetenschappers, heeft te maken met de gezonde vetten in donkere chocolade, wat de opname van suiker in het bloed vermindert. Lang verhaal kort: het eten van donkere chocolade zou insulinepieken (en daarmee ook de gevreesde vetkwabben) voorkomen. Beste. Nieuws. Ooit.

Meest gelezen

EAT CHOCOLATE, LOSE WEIGHT
There’s more: in het boek Eat Chocolate, Lose Weight van neurowetenschapper Will Clover wordt geadviseerd om twintig minuten voor en vijf minuten na je lunch en avondeten een stuk donkere chocolade te eten, zodat je trek met 50 procent vermindert (lees hier meer over op womenshealthmag.nl).

Kortom: inslaan die paaseitjes. Maar dan wel de pure variant dus.

 

10 manieren om in shape te komen ZONDER sportschool >

8 dingen die je NIET moet eten als je wilt afvallen >

10 tips waarmee je zonder moeite afvalt >