Met deze 3 simpele oefiningen overleef je het festivalseizoen

Omdat een weekendje festivallen er behoorlijk in kan hakken. Tip: doe deze asana’s elke ochtend na het opstaan en je blijft het hele festival lang fris en fruitig (of je wekt in ieder geval die schijn).

Meer van Festivals
20 articles
Is het een modeshow of een muziekfestival?
Dit zijn de BESTE festivals van 2017
Dossier: festivalmode door de jaren heen

Het allerbelangrijkste item op jouw meeneemlijst voor een festival? Volgens Nahid de Belgeonne van yoga- en fitnessstudio Good Vibes, een goed luchtbed. Zo maximaliseer je die paar uurtjes slaap en stap je minder humeurig je tent uit (en slaap je veel comfortabeler dan op een vochtig en koud matje). Dan daarna ook nog even de volgende yoga-oefeningen. Kun je er weer een lange festivaldag tegenaan.

Advertisement - Continue Reading Below

1. Bevrijdende houding (Apanasana)
Ga op je rug liggen en adem uit. Trek vervolgens je knieën langzaam naar je borst. Adem in en grijp je scheenbenen in het midden vast. Door deze positie lang vast te houden (10 tot 20 minuten) verleng je je onderrug en kun je stijfheid en pijntjes verhelpen. Wel zo fijn na zo’n nacht kreperen op een koud en vochtig slaapmatje.

More From Festivals
20 articles
Is het een modeshow of een muziekfestival?
Dit zijn de BESTE festivals van 2017
Dossier: festivalmode door de jaren heen
Kijkvoer: Vivienne Westwood in actie in Berlijn
Kate Moss @ Glastonbury
De beste festivallooks van Kate Moss @ Glastonbury

 
2. Neerwaartse hond (Adho Mukha Savasana)
Deze positie geeft je een goede all-round lichaamsstretch (inclusief je kuiten). Ga liggen op je buik en zet je handen op de grond ter hoogte van je borst. Krul vervolgens je tenen op de grond, strek je armen en duw jezelf weg totdat je in een V-houding op handen en voeten staat. Ontspan hierbij je nek, schouders en hoofd. Voelt het onprettig aan? Buig dan je benen iets.

 
3. Gedraaide buikhouding (Jathara Parivartanasana)
Vannacht een onmogelijk-te-onderdrukken-snack-attack gehad? Iets té enthousiast geweest met biertjes halen? Deze gedraaide yogabeweging kalmeert de buik en kan de stoelgang verbeteren. Ga op je rug liggen en leg je armen zijwaarts gestrekt op de vloer, met de handpalmen omhoog. Buig je knieën en zet je voeten op de vloer. Op een uitademing laat je je knieën rustig naar de rechterkant vallen, waarna je naar de linkerkant kijkt. Blijf zo 5 tot 10 minuten liggen en concentreer je op je ademhaling. Herhaal deze oefening met je andere been.

 
Zó scoor je de jongens van de band op jouw festival >

bron: WomensHealth