10 manieren om (snel) een pond te verliezen

Een pond kan net het verschil maken tussen blah en jah! En om een pond te verliezen hoef je echt niet heel ingewikkeld te doen (of te stoppen met eten). Kijk maar.

Het idee: een halve kilo is ongeveer 3500 calorieën. Als je dus een week lang elke dag voor één van deze activiteiten gaat, ben je mooi een pond kwijt.

> 1. 45 minuten zwemmen in je gloednieuwe bikini.
> 2. 50 minuten hoelahoepen. (Weetje: Kelly Osbourne verloor zo vele kilo's.)
> 3. 3 uur winkelen.
> 4. Verwissel je omelet voor een eiwit-omelet en verruil je cappuccino voor gewone zwarte koffie.
> 5. Uurtje Zumba.
> 6. Uurtje dansen.
> 7. Uurtje skiën.
> 8. 50 minuten beach volleyballen.
> 9. Uurtje paardrijden.
> 10. Haal het vel van je fried chicken en haal het broodje van je hamburger. Tip! Bij sommige burgerrestaurants kun je je hamburger als salade bestellen.

Advertisement - Continue Reading Below

SIM-SALA-SLIM
Nog rustiger aan? Met deze kleine wisseltrucs win je 100 calorieën per dag: dat is vijf kilo per jaar. En je voelt er nauwelijks wat van.

> Verwissel de kip in je avondeten voor tofu.
> Stop met koffiemelk en vraag om gewone magere melk.
> Verwissel chips bij de televisie voor popcorn. Liefst zelfgemaakt.
> Eet je veel mayonaise? Probeer eens mosterd. Ook lekker.
> Skip de kaas op je hamburger en neem in plaats daarvan extra komkommer, sla en tomaat.
> Of verwissel je vlees voor een vega-burger
> Skip de croutons in je salade. Die zijn al snel tien calorieën per stuk. Dus als je er tien skipt…
> Doe wat Spa rood in je chardonnay
> Verwissel biefstuk voor zalm.

Actieplan: een toplijf in tien dagen >