10x slank voedsel om nu in te slaan

Pen en papier bij de hand: híer kun je je koelkast (en jezelf) mee volproppen.

Meest gelezen

Want deze etenswaren helpen om gewicht te verliezen. Vooruit, alles met mate, maar onderstaande toppers mogen in grotere maten dan, zeg, een zakje chips.

> We noemen de artisjok. Zit tjokvol probiotica; een gezonde bacterie die je lichaam helpt voedsel te verteren en de stofwisseling te reguleren. Praktisch gezien betekent dat dus dat je langer een vol gevoel houdt na het eten en minder snel naar een tussendoortje grijpt.

Advertisement - Continue Reading Below

> Niet echt voedsel, maar het werkt wel: water drinken. Vaak verwar je dorst voor honger, waardoor je op een dag heel wat meer calorietjes naar binnen werkt. Neem voor de lunch een glas water; dikke kans dat je minder eet.

> Amandelboter is ook al zo’n fantastisch ding. Het bevat veel eiwitten, vezels en gezond vet. Do we need to say more?

> Start maar vast met een vreugdedansje, want ook chocolade hoort thuis in dit rijtje. Het is onderzocht dat mensen die een paar keer per week chocolade eten slanker zijn dan zij die dat niet doen, ondanks dat de chocolade-eters meer calorieën binnen kregen. Een verklaring hiervoor kan zijn dat je door het eten van chocolade de gelukshormonen serotonine en dopamine aanmaakt. Dit heeft een ontspannend effect, waardoor je bijvoorbeeld minder spanning weg-eet.

Meest gelezen

> Geen gezondere kaas dan cottage cheese, want het magere spul zit bomvol eiwit en calcium. Vooral dit laatste is fantastisch: de University of Tennessee heeft onderzocht dat mensen die twee tot drie porties calcium-rijk voedsel per dag aten 150 tot 200 calorieën meer konden eten op een dag en nog steeds gewicht verloren.

> We hadden het er al eerder over: de avocado rockt. Met z’n gezonde vetten, enorme bups vezels en lage glycemische index zorgt deze vrucht ervoor dat je langer vol zit en lekker gezond blijft.

> Frambozen bestaan voor 85 procent uit water en bevatten 8 gram vezels per portie. Horen wij daar ons nieuwe 4-uurtje?

> Start je dag met een ei, scheelt je later op de dag 200(!) calorieën. Want door ’s ochtends een eitje te eten heb je een goede bodem voor de rest van de dag, waardoor je ’s avonds minder snel gaat snacken.

> Popeye wist het allang: spinazie is hartstikke gezond. De groente zit vol ijzer en dat zorgt er voor dat er zuurstof naar je bloed gaat. Zuurstof betekent energie, en genoeg energie betekent gezonde voedingskeuzes.

> Zin in iets zouts en knapperigs? Vergeet chips en pak er een pot augurken bij. Hier zitten bijna geen calorieën in en je zin in zout verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Schokkend: zit er vis in vruchtensappen en varkenshaar in brood? >

Bron: harpersbazaar.com