Wáár je zit in een restaurant heeft effect op je eetgedrag

Vermijd te allen tijde een tafeltje in een donker hoekje.

Voor een dieet-/healthboek, Slim By Design, werd in 27 restaurants in Amerika onderzoek gedaan naar het eetgedrag van mensen. En wat bleek? Wáár je zit heeft een enorm effect op hoeveel en wat je eet.

Zo bestelden mensen die aan een hoge tafel met barkrukken zaten vaker een salade en gingen bezoekers die op een plek zaten waar veel mensen ze konden zien vaak voor een gezondere maaltijd. Geinig. Hoe je nou 'gezonder' uit eten kunt gaan? Vijf tips:

Advertisement - Continue Reading Below

1. Ga bij het raam zitten
Hierdoor kunnen meer mensen je zien, waardoor je vaak geneigd bent om een gezondere maaltijd en/of minder eten te bestellen. Ook wordt je door het zonlicht bewuster van hoe je eruit ziet.

2. Maak het jezelf niet te comfortabel
Mensen die aan een bar of hoge tafel gingen zitten bestelden, zoals eerder al gezegd, vaker een salade en skipten het toetje.

3. Ga niet bij een tv zitten
Stel, je eet in een (sport)kroeg en de televisie staat aan, ga er dan niet vlakbij zitten. Uit het onderzoek blijft dat mensen die tv keken tijdens het eten meer aten en ook voor ongezondere dingen gingen.

Meest gelezen

4. Vermijd de ‘dikke tafel’
Waar die staat? Een een donkere hoekje in het restaurant, ver van de deur en dichtbij de bar. Uit het onderzoek bleek dat de mensen die daar zaten het vaakst een toetje bestelden, meer drank en minder salades.

5. Eet met stokjes
Ga je voor een Aziatisch buffet? Pak dan een klein(er) bordje en eet met stokjes. Zo eet je (ongemerkt) vaak een stuk minder.

 

 

Bron: ELLE