Dit is hoe modellen vlak voor Fashion Week eten

Chocola is erbij betrokken.

Meest gelezen

New York Fashion Week gaat deze week weer van start, dus je kunt ervan uitgaan dat de Karlie Klossen, Miranda Kerrs, Cara Delevingnes en Kendalls van deze wereld zich alweer aan het preppen zijn voor hun shows. De meesten van hen (zoals Karlie Kloss, Irina Shayk en Miranda Kerr) wenden zich dan tot sportschool modelFIT, sinds vorig jaar geopend in New York door Justin Gelband en Vanessa Packer. Die laatste, Packer, verzorgt ook nutrition plans – ELLE.com trokken haar aan haar jasje voor haar wijsheden.

Advertisement - Continue Reading Below

1. Nooit calorieën tellen
‘Ik tel nooit calorieën, maar probeer volgens de seizoenen te eten en ik let op hoe ik eten combineer. Dat laatste is het belangrijkst, omdat het voor een goede vertering zorgt. Het is vooral belangrijk om proteïnen en koolhydraten niet in één maaltijd te combineren, want dat zorgt voor constipatie en een opgeblazen gevoel.’

2. Begin licht
‘Begin je dag met heet water met citroen en een sapje of smoothie, want dit geeft een boost aan je zuurwaren, je pH-waardes en je energie, en het hydrateert je voor de dag die voor je ligt. Voor de lunch maak ik graag een lichte salade met groenten – als je wat proteïne wilt toevoegen, kun je gegrilde zalm of hardgekookte eieren toevoegen. Het avondeten is bij mij het zwaarst. Ik begin altijd met een groene salade, als hoofdgerecht maak ik vaak vis of lam met geroosterde groenten. Mijn go-to dessert is organische, pure chocolade.’

Meest gelezen

3. Snack goed
‘Ik ben geen grote snacker, want ik vind het belangrijk om echt voor een maaltijd te gaan zitten – daar reageert je lichaam beter op. Als je toch wilt snacken, doe het dan goed: rauwkost met hummus of avocado, of loempia’s.’

4. Snack dit in ieder geval niét
‘Grijp niet gelijk naar noten als tussendoorsnack – mensen zijn altijd verbaasd als ik dit zeg. Ja, ze zitten vol goede vetten en vol proteïnen, maar ze zijn erg zwaar voor je verteringssysteem en ze drogen je ook uit. Als je ze toch wilt, neem dan alleen biologische noten en drink daarna voldoende.’

5. Liever geen prik
‘Ik adviseer altijd niet te veel koolzuurhoudende dranken te drinken, want je krijgt er een opgeblazen gevoel van. Ook zuivel zou ik proberen te vermijden, omdat het slijmvorming in de hand werkt en niet iedereen het goed kan verwerken. Gefrituurd eten is áltijd een grote no-no. Altijd.’  

6. Energie = makkelijk
‘Een hoog energielevel houden is simpeler dan je denkt. Drink genoeg, eet lichte maaltijden tijdens de dag, kies cafeïnevrije drankjes zoals groene thee en slaap genoeg. Dat is het.’

7. Blijf sporten
‘Ik hou van yoga, pilates en hardlopen. Combineer sporten zodat je verschillende delen van je lichaam blijft trainen – hierdoor zul je betere resultaten boeken.’

8. Bewaak die mood
‘Mediteren is ongelooflijk helend en een evergreen als het op het verkrijgen van een goed humeur aankomt.’

Ha! Cara Delevingne in een rapvideo >

Geen twintiger, maar een vijftiger heeft het meest geaspireerde lichaam >