Hop hop, dit is waarom jij nú naar bed moet!

Onder de dekens, en snel een beetje.

Een perfecte huid, energie gedurende de dag, glanzend haar, je fit voelen; welness expert Shawn Stevenson verklaart dat je dit allemaal kunt krijgen als je maar om 22.00 uur naar bed gaat. Waarom? Omdat je lichaam het meeste baat heeft bij een constant ritme, dat overeenkomt met het opkomen en ondergaan van de zon.

Stevenson heeft jarenlang onderzoek gedaan naar het optimaliseren van je slaap en onderzocht zelfs hoe de perfecte slaapkamer eruit moet zien en of hoeveel water je drinkt op een dag effect heeft op je slaap. Natuurlijk is ieder lichaam anders, maar Stevenson drukt ons wel op het hart om voor middernacht toch wel in bed te liggen. Toch zou een 22.00 uur - 6.00 uur slaapcyclus het beste zijn voor je lichaam en energielevel.

Advertisement - Continue Reading Below

Verder geeft Stevenson op Yahoo.com nog drie essentiële slaaptips:

> Stop 2 uur voordat je naar bed gaat met kijken naar je mobieltje

> Doe je work-out vroeg op de dag

> Let op wat je eet tijdens de tweede helft van de dag. Vermijd cafeïne, suiker en melk. Vergeet dus ook maar dat fabeltje dat warme melk je goed doet slapen.

Door deze 6 snacks slaap je juist WEL weer goed >

De tijd waarop je eet bepaalt je gewicht... >

Door deze 10 dingen slaap je dus verkeerd >