Waarom iedereen opeens aan Stomach Vacuuming doet

Hoe je jezelf een sixpack ademt.

Meest gelezen

'Stomach Vacuuming' heeft dus weinig te maken met zuigers - het is een ademhalingsoefening die ervoor zorgt dat je een sixpack krijgt.

We horen je denken:

'Wat?! Heb ik uren zitten zwoegen in de sportschool als je ook gewoon buikspieren kunt krijgen door te ADEMEN?'

 

Zo simpel is het niet, en eerlijk: we zijn nog sceptisch. In een notendop:

> Bij Stomach Vacuuming adem je door je neus in.

> Daarna blaas je door je mond alle lucht uit je lichaam - je buik is helemaal 'leeg', en je hebt als het ware je eigen buik 'vacuüm getrokken'.

Advertisement - Continue Reading Below

> Vervolgens hou je je adem een tijdje in: probeer in het begin 15 seconden over een 'vacuuming' te doen, en bouw dit steeds een beetje op.

> Een goede houding om de ademhalingsoefening als beginner in te doen, is op je rug, in bed, terwijl je je voeten in het matras houdt.

De oefening is niet compléét nieuw: de technieken van Pilates en Yoga lijken sterk op deze buikademhalingsoefening, alleen ben je bij Stomach Vacuuming alléén bezig met dit ademhalen.

Meest gelezen

Hieronder doet fitnessexpert Rich Sturla het nog even voor, en, toegegeven: het ziet er soms wat ehh... intens uit. Daarbij lijkt het ons een heel slecht idee om overambitieus je adem in te blijven houden. Maar toch: een strakke buik door ádemen, da's op zijn minst de moeite van het proberen waard.

 

7 trucjes om sporten WEL vol te houden >

12 voedingstips van topatlete Dafne Schippers >

 

Bron: ELLE.com