Als je DIT in je havermout doet, verlies je dus gewicht

Voor als je 't nodig hebt.

Eet je iedere ochtend een kom yoghurt met havermout? You go.

Mocht je ook nog willen afvallen, dan doe je er goed aan nog een theelepel sesam- of lijnzaadjes bij te doen, want uit recent onderzoek blijkt dat die kunnen helpen bij het slank blijven.

In het onderzoek werden tien jaar lang ruim 1000 vrouwen gevolgd. Er werd vooral gekeken naar de de hoeveelheid lignine in iemands lichaam: een gezonde stof die ook in sesam- en lijnzaadjes zit. Wat bleek: tijdens het onderzoek hadden degenen met meer lignine in hun lichaam gemiddeld een lager BMI. Om precies te zijn: 24,6 in plaats van 27,5. Dat lijkt een klein verschil, maar het is best flink: het eerste BMI wordt als gezond gezien, terwijl het tweede al in de categorie overgewicht valt.

Advertisement - Continue Reading Below

De onderzoekers weten nog niet precies waarom deze uitslag is zoals-ie is (daar is meer onderzoek voor nodig), maar wat we al wel weten, is dat je van sesam- en lijnzaad in je yoghurt nog langer vol zit, en dus ook minder snel naar snacks grijpt.

Kan dus in ieder geval geen kwaad, af en toe zo'n eetlepel sesam- of lijnzaad in je yoghurt. En baat het niet, dan... juist.

Veel water drinken goed voor alles? Da's dus een leugen >

13 grafieken waardoor je PRECIES weet hoe je moet slapen >