Zó haal je de calorieën uit je 3 favoriete guilty pleasures

Zó maak je een gezonde(re) pizza.

Meest gelezen

Wat als.... je pizza gezonder kon maken, zodat je je minder schuldig hoeft te voelen als je er eentje snackt? Nuja - dat kan. Deze drie dingen staan misschien niet bovenaan het lijstje van je diëtiste, maar met een beetje schuiven in ingrediënten hier en daar hoeven ze ook echt niet op de verboden lijst.

Drie recepten die je favoriete guilty pleasures ietsje minder guilty maken. 

1. Spaghetti

Advertisement - Continue Reading Below

 

Meest gelezen

Pasta zit, zoals we allemaal weten, bomvol calorieën. Na een bord spaghetti kun je met een propvol en moe gevoel achter blijven. Het alternatief voor 'normale' pasta: courgette. Of, met een chic woord: zucchini. Wanneer je courgette in hele dunne plakjes snijdt en die plakjes grillt in een pan, krijg je een perfecte vervanger voor pasta. Zie hier voor een recept.

2. Mashed potatoes (of: aardappelpuree)

 

In de herfst en winter is er niks lekkerder dan warme, romige aardappelpuree, alleen heb je er dus aardappel, boter, room en zout voor nodig - niet per se de gezondste ingrediënten. Een mooie vervanger voor aardappel is bloemkool. In bloemkool zitten minder caloriën dan in aardappels, maar bloemkool bevat nog wel een hoop vezels, waardoor je nog steeds die romige textuur krijgt én lang genoeg vol zit. 

3. Pizza

 

Goed: de momenten waarop we pizza eten, zijn vaak ook de momenten waarop we a) geen zin hebben om te koken en/of b) brak zijn. Maar mocht je wél in de keuken willen staan en besloten hebben je eigen pizza te maken, vervang dan meteen even de bodem van de pizza door zoete aardappel. Jep: daar kun je ook een pizzabodem van maken, eentje die van buiten knapperig is, en van binnen de zachte smaak van zoete aardappel heeft. Pluspunten: zoete aardappel zit vol vitamine A en antioxidanten. Hier vind je een recept hoe je 'm maakt.

Oh, en ook GROOT nieuws op het gebied van Oreo's! >