Dit is wat Kayla Itsines op een dag eet

Antwoord op de vraag die iédereen zich weleens heeft gesteld: wat eet Kayla op een dag?

Meest gelezen

Kayla Itsines geeft een inkijkje in haar dag en in haar eetpatroon, en vertelt hoe ze een propvolle agenda combineert met sporten en gezond eten. 

 1. Ontbijt

Advertisement - Continue Reading Below

 

Meest gelezen

'Als ik niet aan het reizen ben voor werk, ben ik al om 06.00u 's ochtends trainingen aan het geven. Ik sta dus al om 5.00u op, en post dan iets op Instagram. Daarna maak ik in de keuken een goed ontbijt, want dat geeft me de energie die ik nodig heb om de dag goed te beginnen. Omdat het nog zo vroeg is, eet ik ook iets kleins: zoals een snee toast met een gepocheerd ei.

Als ik terugkom van de training, maak ik de rest van mijn ontbijt. Dat zijn meestal nog twee sneetjes toast met gepocheerd ei, een avocado met een beetje citroensap en babyspinazie. Ik zou iedereen willen aanraden om de tijd te nemen een goed ontbijt te maken, aangezien het een perfecte maaltijd is om verschillende soorten goede voedingsstoffen in te verwerken, die je een gebalanceerde start van de dag geven.'

 

'Ik heb twee Siberische huskies, Ace en TJ, en ze zitten VOL energie! Ze moeten dagelijks hun wandeling hebben, dus na mijn ontbijt probeer ik altijd een stuk met ze te lopen. Als het mooi weer is, neem ik ze mee naar het strand - maar vaak heb ik daar een te drukke agenda voor, waardoor het meestal in weekenden of in de zomer gebeurt. Ondertussen werk ik dan ook nog eens aan mijn LISS-training (Low Intensity Steady State), dus twee vliegen in één klap.'

2. Lunch

Advertisement - Continue Reading Below

 

'Tussen kantoorbezoeken, afspraken en reizen voor werk door, eet ik meestal een lunch met magere proteïnen, zoals kip of tonijn. Salades zijn thuis zo makkelijk te maken. In mijn salades zitten meestal tonijn, komkommer, peper, munt, basilicum, ui of balletjes mozzarella. Ik probeer ook altijd complexe koolhydraten in mijn salade te verwerken, want die geven me weer even genoeg energie voor de rest van mijn dag. Daarom voeg ik dus ook meestal nog croutons of quinoa toe. Wraps zijn ook favoriet, en zo veel restaurants en café's maken allerlei verschillende soorten, fantastische wraps.'

3. Snack

 

'Als ik in Glenelg ben (een van de kustplaatsen in Adelaide, Australië), ga ik altijd naar mijn favoriete café voor een Acai Bowl. Mijn favoriete seizoen is sowieso de zomer: mijn lievelingsfruit is dan in het seizoen en fruit is mijn favoriete snack. Ik hou van mango's, niet alleen voor de smaak, maar ook omdat ze zo goed voor je zijn. Ze bevatten vitamine C en A, waardoor je weerstand sterk en gezond blijft.'

Meest gelezen

 

'Het ligt aan mijn agenda en hoe mijn dag eruit ziet op welk tijdstip ik ga sporten. Ik train volgens mijn Bikini Body Training Guide, die ik heel fijn vind door de high intensity-trainingen, die maar 28 minuten duren en ik ook vanuit huis kan doen.'

 

'Dit is het moment op de dag waar ik het meest naar uitkijk, omdat ik dan alleen maar met mezelf bezig ben en mijn eigen vooruitgang. Het klinkt misschien gek, maar op dit moment ben ik eigenlijk het relaxed.'

4. Avondeten

 

'Ik kijk altijd uit naar het avondeten, omdat het altijd weer iets anders is. Ik hou van afwisseling, om te voorkomen dat ik mijn eten saai ga vinden. Dat is ook zo leuk aan gezond eten: je hebt ZO veel verschillende dingen die je kunt maken. Hoewel mijn avondeten dus telkens verandert, zitten er ook constanten in: er zit bijna altijd mager vlees in, groenten en complexe koolhydraten. Mijn lievelingsgerechten zijn een groene kipcurry met bruine rijst, rosbief met groenten en chili-quinoa, of zalm met een zomersalade van bruine rijst, komkommer, tomaat, rode ui en avocado.'

'Ik eindig mijn dag vaak op de bank, met mijn partner, waar we over de dag praten met een grote kop kamillethee. Het is niet alleen lekker, het helpt ook om je maag rustig te maken na het avondeten.'

Bron: ELLE.com