Ik probeerde de taille-training van Kim Kardashian

Wespentaille of klaplong?

Meest gelezen

Gelezen over de terug-van-weg-geweest, en niet zo gezonde, taille-training? Amerikaanse ELLE-collega Danielle Prescod probeerde de beruchte training. 

'Als totaal geobsedeerde Kim Kardashian-fan, was ik het meest voor de hand liggende proefkonijn voor de taille-training. Vooruit, ik liet me met alle plezier overhalen door mijn collega's.'

Advertisement - Continue Reading Below

Foto: Ann Chery Corset

Meest gelezen

'Niet onbelangrijk om te weten: ik ben een slechte luisteraar en instructieboekjes belanden bij mij linea recta in de prullenbak. Zo ging het ook met mijn taille-training korset, zodra het korset binnen was, deed ik hem zonder verdere instructies te lezen aan. Ik luisterde ook niet naar de waarschuwingen van het team van experts op taille-training gebied van de site HourglassAngel.com, dat ik mijn taille eerst moest trainen of dat je het maar voor maximaal zes weken moest doen. Natuurlijk hoorde ik het ze zeggen, maar ik kon alleen nog maar denken aan die dunnere versie van mezelf. En dus bond ik me snel in het korset.' 

Stap 1: Pijnlijk en onhandig

'Heel erg slim begon ik mijn taille-training tijdens de eerste dag van New York Fashion Week. Voor mij betekent Fashion Week dat ik alleen zit tijdens de shows en in de auto op weg naar de shows. De rest van de dag ren ik als een bezetene van hot naar her. Daarbij was tijdens deze Fashion Week de eerste hittegolf van het jaar, fijn. Dus op de eerste dag van mijn taille-training was het veertig graden en rende ik bijna een marathon. Ik wilde dit niet halve bak doen en omdat ik het sportadvies wat bij het korset hoorde al in de wind sloeg, besloot ik dat deze intensieve omstandigheden juist goed zouden zijn. Het werd bijna mijn dood. Dag een was ondraaglijk. Ik kon niet stoppen met denken aan het oncomfortabele korset en hoewel ik misschien wat lui ben, volhardend ben ik ook, dus deed ik het ding twaalf uur later pas uit. Wat een opluchting. Ik kon eindelijk weer ademen en mijn vet viel weer lichtjes op mijn heuplijn. Het voelde heerlijk.. tot de volgende dag.' 

Stap 2: De taille-trainer verstoppen

'Ik was psychisch meer klaar voor dag twee van de taille-trainer. Ik wist dat het verschrikkelijk zou worden, maar Kim Kardashian deed het ook, dus ik moest ervoor gaan. De tweede dag dat ik het korset aandeed, voelde het losser dan dag een. Wat een opluchting. Ik belde zelfs de experts van HourglassAngel.com om te controleren of het korset niet uitgerekt was. Maar nee, het bleek te werken! Door die zelfvertrouwenboost en het idee van de progressie die ik al gemaakt had op dag een, overwon ik dag twee in het korset. Er was maar een probleem: onder al mijn kleding zag je het korset zitten. Dat maakte het me nog moeilijker me te kleden - helemaal tijdens Fashion Week. Beetje vernederend, de hele wereld kon zien dat ik die gordel droeg.' 

Stap 3: Acceptatie

'Tijdens dag tien van mijn taille-training begint me iets op te vallen. Dat korset is superslecht voor mijn humeur. Het maakt me gemeen, chagrijnig en ik heb een kort lontje. Daarbij heb ik honger. Het korset zit zo strak dat ik maaltijden ga overslaan. Toch, ik wil zo'n taille als Kim dus ik houd vol. Ik accepteer het en ik negeer het. Ik tweet over mijn taille-training en hoop dat het gelezen wordt en daarmee mijn gedrag van de afgelopen weken wordt vergeven.'

 

Advertisement - Continue Reading Below

'Voor en na drie weken waist-training' - Foto: Danielle Prescod

Stap 4: Verslaving

'Op de helft van week drie besef ik dat ik verslaafd ben aan het korset. Ik zie al mooie resultaten (ik denk dat ik een taille heb!) en gretig wil ik zien hoe ver ik kan gaan. Nog steeds heb ik geen een keer gesport. Ik heb mijn eetpatroon niet veranderd - op de maaltijden die ik af en toe verklein, omdat het simpelweg niet in een korset past - na dan. Ik bel voor een update naar HourglassAngel.com. Ze vragen hoe het gaat en ik antwoord enthousiast: geweldig! Ik vertel ze dat ik een strakker korset nodig heb. Ze vertellen me opnieuw dat ik moet sporten. Ik negeer ze totaal, want het enige wat ik wil horen is dat ze me een kleiner korset toesturen.

Ik heb een hoge pijngrens, maar soms doet het pijn. Toch begin ik ervan te houden. In het begin voelt het heerlijk het korset af te doen na twaalf uur dragen, maar na tien minuten mis ik het. Dan wil ik hem weer aan. Het helpt mijn houding. Ineens houd ik van de zijkant van mijn lichaam. Ik zie een dunnere taille en ik wil dat het altijd zo blijft.' 

Stap 5: Herstel

'Tegen het einde van week vier was ik nog steeds een half-uitgehongerde, verwarde trut, maar ik zag er goed uit. Maar ik wist dat ik ermee moest stoppen. Het maakte me dun, maar ook ongelukkig. Op een brakke morgen besloot ik het korset gewoon niet meer om te doen. Dit was het begin van het herstel na mijn taille-training. Ik was zo afgeleid door de door tequila veroorzaakte hoofdpijn, dat ik het ding niet eens miste. En daarna werd het makkelijker het niet meer te dragen. 

Maar zoals iedere goede verslaving, begon ik er toch weer aan te denken. Bang dat al mijn resultaten zouden verdwijnen, viel ik terug in mijn oude patroon, na drie dagen geen korset te hebben gedragen. Ik had een nieuw probleem: mijn buik was een slappe puinhoop. Smal ja, maar slap. Waarom? Omdat ik niet wilde luisteren en niet sportte.' 

Stap 6: Reparatie en herstel

'Een hectisch telefoontje naar HourglassAngels.com bracht me in een neerwaartse spiraal. Dit is foute boel. Ik kan geen smalle taille hebben en niet eens mijn benen kunnen optillen voor een pedicure. Je realiseert je pas hoeveel spieren dat vergt tot je er geen meer hebt. Het team van HourglassAngels was gelukkig redelijk rustig onder alles en vertelde me - meer - dat ik moest gaan sporten. Dus ging ik uiteindelijk een trainer zien, die me ook weer op het hart drukte dat ik mijn romp had moeten trainen voordat ik begon aan het korset. Want nu bind je de spieren alleen strak in plaats van ze daadwerkelijk te gebruiken.'

Meest gelezen

 

Foto: Danielle Prescod

Stap 7: Inbinden

'Wat kan ik zeggen? Ik ben verslaafd. Na drie weken trainen en geen korset dragen, bond ik hem weer om, je kunt je voorstellen hoe het voelde. Het voelde heerlijk. Ik was blij erachter te komen dat niets verloren was gegaan. Ik weet dat mijn trainer vindt dat ik er niet klaar voor ben, maar ik doe wel drie keer per week braaf mijn oefeningen. Dat is al 300 procent meer dan dat ik voorheen deed en toen droeg ik mijn korset ook. Dus ondanks mijn weken van pijn en onhandigheid; mijn kleding past beter, mijn taille ziet er smaller uit en mijn figuur lijkt mooier. Conclusie: ik ben officieel een korset-verslaafd. Dankje Kimmie! En of ik de volgende keer wel goed ga luisteren? Dat wordt nog nader bepaald.' 

Maar wees dus gewaarschuwd: dokters zijn lang niet zo te spreken over deze taille-training trend. 

 

Bron: ELLE.com