Blake Lively’s trainer deelt het geheim achter haar post-baby body

Want holy moly, wat is dat lichaam alweer strak.

Meest gelezen

Net nu je dacht dat het bikiniseizoen erop zat, was daar ineens Blake Lively… Met een post-baby bikini body waar we ons over verbazen want holy moly, wat heeft die amper één jaar na haar bevalling van dochter James een prachtig, strak lichaam. Voor als je het gemist had, je moet even kijken:

 

 

Maar hóe dan?!

Haar trainer Don Saladino deed een boekje open aan People over de voorbereidingen voor de opnames van haar nieuwe film The Shallow, waarvan bovenstaande foto’s op de set geschoten zijn. Hij zegt allereerst het volgende:

Advertisement - Continue Reading Below

‘This is way beyond having her just look great in a bikini. That’s important, but it’s about keeping her energy level high and making sure that, day in and day out when she’s shooting this film, her recovery is optimal.’

Oké, duidelijk. Dat gezegd hebbend, vertelt Saladino dat ze maar twee maanden hadden voor de voorbereidingen, en dus vermeerderde hij Blakes work-outs van één of twee keer naar vijf of zes keer per week trainen. Haar sportschema ziet er volgens de trainer als volgt uit:

Meest gelezen

‘We would do an upper body workout Monday, lower body Tuesday. Wednesday was a playful pool workout where she would do laps. Thursday was upper body, Friday lower body, and Saturday we were focusing on the accessory movers: the arms, the shoulders.’

Blake begint haar trainingen altijd met foam rolling en ‘corrective work’ om warm te worden. Daarna start ze haar work-outs met verschillende intensiteiten. De intensiteit ligt aan het moment, het gaat erom hoe de actrice zich voelt:

‘I told her to listen to her body. When you feel great, get on it. When you don’t feel great, shift down a gear. And when you feel like complete crap do really minimal work.’

 

 

Saldino moedigt Blake ook aan om vier kleine maaltijden op een dag te eten. Deze zijn altijd goed gebalanceerd: een eiwit, een groente en een slow-burning koolhydraat. Ze eet net genoeg, zodat ze niet vol zit, maar wel comfortabel blijft. In haar dieet werd kokosnootolie toegevoegd en het is grotendeels glutenvrij. De koolhydraten – ‘haar energie’ – die ze tot zich neemt, bestaan uit zoete aardappel, glutenvrij havermout en witte rijst.  

Máár Blake blijft een moeder, en moet goed voor zichzelf blijven zorgen. Saldino staat hier volledig achter en paste haar dieet daar dan ook op aan:

‘This is not training a fitness competitor or a model. This is about feeding a woman who’s got a child who’s got to have certain nutrients in her body. She’s got to take care of herself. She’s got to eat healthy. The way that we did it was the right way, and it wasn’t through starving her.’

En het beste nieuws van deze openbaringen? Volgens Saldino kan elke moeder Blakes regime met succes volhouden. Hij vertelt dat ze geen drie, vier of vijf uur in de sportschool zitten, het is maximaal één uur per dag. Hij geeft toe dat ze daar op sommige, speciale dagen wat overheen gingen, maar de realiteit blijft dat ze een baby heeft en ze een werkende vrouw is:

‘She’s got to get in, hit it and get out. She’s not doing these triple session workouts. It should encourage people: Here’s a woman who had a baby in December, and she’s got her bikini body back already. That’s pretty spectacular.’

 

Dit is wat een Victoria’s Secret Angel eet voor de show >

Dit is wat Khloé Kardashian écht op een dag eet >

Bron: People.com