Zo eet je op een dag perfect volgens een voedseldeskundige

Zó ziet het eten van een voedseldeskundige er dus uit.

Meest gelezen

De New York based Steven Macari weet wat over eten: hij is oprichter van gezondheidsmerk SLVRBK Health én voedseldeskundige bij gezondheidsclub Drive 495.

Hij deelde met Harper's Bazaar US hoe een dag eten er voor hem uitziet. We delen.

 

 

'Mijn lichaamstype en mijn spijsvertering vragen om meer koolhydraten dan een gemiddeld lichaam. Dat gezegd hebbende: de meeste mensen eten te weinig koolhydraten en fruit, uit angst aan te komen, terwijl juist de zogenoemde processed carbs de boosdoener zijn. Fruit bevat een van de makkelijkst te verteren koolhydraten en het geeft je spijsvertering een boost.

Advertisement - Continue Reading Below

Al mijn eten is organisch, zo biologisch mogelijk, en van de hoogste kwaliteit die ik kan vinden. Ik heb gelukkig een biodynamische boerderij gevonden waar ik mijn eten kan halen. De hoeveelheid fruit die ik eet wordt wel iets minder nu de wintermaanden eraan zitten te komen en het moeilijker wordt om goed fruit te vinden. Rijst, aardappelen en onbewerkte honing maken dat een beetje goed. Dan nu: mijn dagboek.

Meest gelezen

ONTBIJT

Een halve liter water met ongeveer 100 ml versgeperst sinaasappelsap en een snufje zeezout

Een beetje fruitsap geeft je spijsvertering een boost, zeezout hyrdateert en zorgt ervoor dat je spijsvertering klaar is voor de rest van de dag.

MAALTIJD 1

Twee of drie hele eieren gekookt in ghee (een Indiase boter), met een kom fruit en een cappuccino met organische, volle melk

Dit is mijn beste ontbijt, maar als ik weinig tijd heb, maak ik een shake van melk, een rauw ei, gelatinepoeder, zeezout, ingevroren frambozen en kokosolie. Zuivel werkt goed voor me, dus ik neem het regelmatig in mijn maaltijden op. Op dagen dat niet zo druk ben neem ik soms gewoon een cappuccino met boter of ghee, en eet ik mijn eerste maaltijd pas rond de lunch. Sommigen zouden dit vasten noemen, ik zie het als luisteren naar je lichaam. Over het algemeen voel ik me wel beter bij een compleet ontbijt zoals hierboven omschreven.

MAALTIJD 2

Een salade van kip, tomaat, komkommer, een of twee stuks fruit en olijfolie

De proteïnen in deze salade zitten meestal in de left overs van mijn avondeten van de dag ervoor, dus het wisselt of er kip, vis of rundvlees in zit. Ik gebruik altijd fruitachtige groenten in mijn salades (tomaten, komkommers, pepers) en geen bladgroenten. De meeste bladgroenten hebben een negatieve invloed op mijn spijsvertering, dus ik eet dat met mate.

SNACK

Cantaloupemeloen en Parmigiano Reggiano-kaas

Fruit en kaas zijn een vaste snack voor me. Op drukke dagen heb ik soms een shake zoals ik ook weleens als ontbijt maak, en soms heb ik in plaats van een snack een maaltijd rond dit tijdstip.

MAALTIJD 3

Wilde garnalen, witte rijst, pepers en ui

Ik heb een routine voor avondmaaltijden: de ene avond ga ik voor kip, de volgende voor rood vlees, de volgende voor vis, de volgende voor schelpdier, en weer een dag eet ik vegetarisch(bijvoorbeeld met aubergine). Dit is een goede truc om zeker te weten dat je gevarieerd eet.

SNACK

Een kop met bottenbouillon en perzik

Veel mensen slapen beter als ze nog even wat eten voordat ze naar bed gaan - en dat geldt ook zeker voor mij. Ik maak eens per week een grote kop bottenbouillon voor de rest van de week en drink dat uit een theeglas voor ik naar bed ga. Ook eet ik vaak nog een stuk fruit voor ik naar bed ga, zoals perzik.

Bron: Harper's Bazaar US