Dit is hoe je met een druk sociaal leven tóch kunt 'diëten'

Vooral nummer 8 is GOED nieuws!

Meest gelezen

Moeilijk: hoe zorg je voor een gezond eetpatroon als je als social butterflyvan feestje naar after naar etentje naar borrel hopt? Het kan toch niet dat dennetjes die dat doen allemaal toevállig zijn gezegend met een perfecte stofwisseling?

Harper's Bazaar vroeg fotografe Natalie Joos en sieradenontwerpers Jodie en Danielle Snyder naar hun tips en geheimen. We delen.

1. Skip de frappuccino

Een frappuccino is een bom vol calorieën - en dat is écht niet nodig, want er zijn koffies die even lekker zijn maar een stuk magerder. Joos bestelt een vanille amandelmelk latte, de Snyders een espresso met sojamelk.

Advertisement - Continue Reading Below

2. Word een goede ontbijter

'I've learned that eating breakfast everyday and taking my time is very productive,' zegt Joos, die een kom maakt met hüttenkäse, bosbessen, banaan ('they keep me full') en wat maple syrup. De Snyderzusjes ontbijten ook goed: met een ei, toast met avocado en een halve grapefruit. Zomers maakt Jodie haar altijd-goed smoothie: aardbei, banaan, bosbes, sojamelk, yoghurt en een klein beetje ijs. Een andere favoriet is de smoothie met avocado, kokoswater en bevroren banaan. 'The bananas always have to be frozen,' voegt Danielle toe.

Meest gelezen

3. Eet vaak, in kleine porties

Alledrie de meisjes zweren dat ze elke paar uur iets eten, en... eigenlijk altijd precies waar ze trek in hebben. Wat ze nooit doen: gigantische porties in één keer wegwerken.

4. Wees niet bang voor calorieën

Jodie kookt veel en graag, en ze houdt van eten. Ze zorgt er alleen voor dat ze de goéde dingen kookt: zelfgemaakte pasta bolognese, gestoomde vis en groenten, of gegrilde garnalen in volkorentaco's.

5. Geef je zonden niet op

De Snyderzusjes zijn geen heftige drinkers, maar als ze uit gaan drinken ze wel gewoon hun cocktails. Danielle houdt van Johnny Walker Black met frisdrank, Jodie gaat meestal voor een glas Sancerre. Joos rookt af en toe nog een sigaret en kun je wakker maken voor een glas Pinot Noir.

6. Denk nog 'ns na over snacken

Wortels en Griekse yoghurt zijn niet je enige snack-opties. 'Havermout is het antwoord op alles,' zegt Danielle. 'It's hearty and healthy and leaves you full and satiated.' Andere goede snack-opties: pita-chips met hummus, Special K bosbessenrepen, appels, sinaasappels of studentenhaver.

7. Let op als je uit eten gaat

Op veel lanceringen, borrels, openingen of recepties is er ook eten. De Snyderzusjes letten er op dat ze dan niet te veel eten. 'The idea is that we're there to work, not to eat, and people aren't usually watching what we're eating.' De truc: ze nemen een paar hapjes, maar eten zelf altijd daarna samen thuis. Sushi, kip, of een stuk vis. Joos kijkt, als ze uit eten gaat, naar het gerecht met de minst slechte ingrediënten. 'Any dish the contains bad ingredients is out, until one is left with the least number of offenders,' legt ze uit.

8. Niks is verboden

Niet aan beginnen: een lijst van dingen die nooit mogen. Joos houdt van chips en friet met mayonaise. 'I don't like to deprive myself of anything that makes me feel good,' zegt ze. De Snyderzusjes houden weer van snoep; Jodie's soft spot is een Oreo-milkshake, Danielle kan geen nee zeggen tegen verjaardagstaart, of ijs in een hoorntje met spikkels. Dat 't duidelijk is. 

Bron: Harper's Bazaar