18 dingen die je moet weten over afvallen

Je zult nooit zo makkelijk meer afvallen als nu.

Meest gelezen

1. Sommige dingen kun je veranderen, andere dingen niet
Tot op zekere hoogte kun jij bepalen hoe je lichaam eruitziet. Er zullen wel altijd dingen zijn die je niet kunt veranderen: je lengte, je lichaamstype en de lengte van je ledematen.

Advertisement - Continue Reading Below

 

2. Snelle oplossingen werken niet
Dat geldt voor repen die maaltijden moeten vervangen, juice cleanses en ieder ander rigoureus dieet. Hoewel deze diëten je op de korte termijn een minder opgeblazen of pafferig gevoel geven, zullen ze je niet helpen een significant aantal kilo's te verliezen. Dat is onmogelijk in een week of tien dagen, hoezeer je ook beknibbelt op je eten, zegt Georgie Fear, auteur van het boek Lean Habits for Lifelong Weight Loss. En aangezien kortetermijndiëten vaak extreem weinig calorieën bevatten, eindigen ze bijna altijd in binge eating, waardoor je weer precies evenveel aankomt, en vaak zelfs meer. 

Meest gelezen

Als je héél weinig tijd hebt en er wel goed uit moet zien, besteed je geld dat je normaal aan een crashdieet zou besteden dan aan een spray tan, een outfit die goed zit of perfect ondergoed waardoor je lichaam op z'n best naar voren komt in kleding. 

3. Afvallen zal nooit meer makkelijker worden dan nuIedereen weet dat je spijsvertering langzamer wordt naarmate je ouder wordt. Als je geen zin hebt om die overtollige kilo's kwijt te raken, bedenk dan dat het alleen maar lastiger wordt met de jaren.

4. Iets dat voor je vriendin werkte, werkt niet per se voor jou
Dat ene dieet van vriendin A bevat misschien te weinig calorieën, waardoor je honger blijft houden, terwijl dat dieet van vriendin B misschien te veel calorieën bevat waardoor je niet afvalt. Iedereen heeft verschillende behoeften en een dieet kan voor de een wel werken, maar voor de ander niet. Onthoud dat.

5. Je hoeft koolhydraten niet op te geven als je wil afvallen
Je hebt die koolhydraten nódig als brandstof, zeker als je extra actief bent. De truc is om de juiste koolhydraten te kiezen. In plaats van ze helemaal te vermijden, kun je 't beste gaan voor groenten en volkorenproducten; koolhydraten die vezels bevatten en je een vol gevoel geven.

6. Slaap is essentieel voor gewichtsverlies
Ten minste zeven uur per nacht slapen helpt je niet alleen om fris de dag door te gaan, het zorgt er ook voor dat je je honger beter kunt regelen. Korte nachten kunnen met je hongerhormonen sollen, waardoor je extra trek krijgt in slecht voedsel. Bovendien kun je minder goed sporten als je niet goed hebt geslapen. Allemaal redenen om dus vaak genoeg vroeg onder de wol te kruipen.

7. Het is oké om een hongervoel te hebben
Sommigen houden helemaal niet van een hongergevoel en blijven dus eten, zodat ze geen hongergevoel krijgen. Maar eten vóórdat je echt een hongergevoel krijgt, kan ervoor zorgen dat je te veel eten binnenkrijgt. Het beste kun je een half uur het hongergevoel toelaten, om daarna te eten, zegt Fear. Zo houd je genoeg energie de dag door, maar eet je niet te veel.

8. Gluten maken je niet dik

Gluten has girl circling the drain @lindseylaparl #girlswithgluten

A photo posted by Girls with Gluten (@girlswithgluten) on