Zo slaap je óók als het warm is goed door

De beste tips & trucs op een rij.

Meest gelezen

Hoe zorg je dan dat je een beetje normaal slaapt, met deze warme temperaturen? Cosmopolitan zette de beste tips & trucs op een rij - we delen.

VOOR JE LICHAAM

> Douche
Een koude douche voordat je naar bed gaat, kan helpen. Drink overigens ook genoeg; zo blijf je gehydrateerd. Vermijd als het even kan koffie en caffeïne.

> Slik
Met warme temperaturen ook last van krampen in je benen 's nachts? Uitdroging is de belangrijkste oorzaak van nachtelijke beenkrampen. Drink dus genoeg, en als dat niet helpt, kun je altijd Crampex-tabletten slikken.

Advertisement - Continue Reading Below

> Spray
Voor velen een uitkomst: mist sprays. Probeer 't maar eens (ook overdag, trouwens). Het koelt metéén af, een beetje zoals een duik in het water.

VOOR JE SLAAPKAMER

> Doe iets dicht en doe iets open
Hou je gordijnen overdacht dicht, zodat zonlicht niet naar binnen komt en je kamer verwarmt. Doe 's nachts juist een raam en een gordijn open, zodat koele(re) lucht naar binnen kan komen.

> Gebruik de techniek
Er zijn niet voor niets ventilators gemaakt; haal een knappe in huis en zet 'm 's nachts op een zachte stand aan. Zet hem het liefst zo dicht bij het open raam of de open (tuin)deur, zodat de koele lucht via de ventilator je kamer in wordt geblazen.

Meest gelezen

> Draag weinig
Het ligt enorm voor de hand, maar toch: zorg dat je een paar pyjama's in huis hebt die van een héle dunne stof zijn en weinig bedekken.

> Verwissel dekens
De deken waar je in de winter onder slaapt, is een andere deken die in de zomer het lekkerst slaapt. Vergeet niet te wisselen naar een zomerdekbed.

> Hou een glas water naast je bed
Mocht je wakker worden van de warmte, drink dan vooral water, en neem ook een paar slokken voordat je naar bed gaat.

VOOR JE GEZONDHEID

> Vul aan
Als je 's nachts veel zweet, verlies je niet alleen vocht, maar ook elektrolyten, en als je daar te veel van verliest, kun je gezondheidsklachten krijgen. Kokoswater is een goede bron van elektrolyten, dus sla daar wat vaker een paar flesjes van in.

> SMEER!
We kunnen het niet vaak genoeg zeggen, maar dráág dié zónnebrand! Als je verbrandt, droog je niet alleen uit, maar voel je je minder goed in je hele lichaam. Een reminder van Nivea, die we nog stééds elke keer in ons hoofd hebben als we met zonnebrand smeren:

 

> Drink
Je kunt in deze temperaturen gewoon blijven sporten, maar let wel extra op hoeveel je drinkt; voorkom dat je uitgedroogd raakt en zoek de schaduw op wanneer 't mogelijk is.

Bron: Cosmopolitan