Zo word je slanker in één week

En je hoeft jezelf niet uit te hongeren.

Meest gelezen

Het liefst raak je wat kilo's kwijt voor een feestje. Wil je (1) jezelf accepteren en na het feest al je foto's detaggen, (2) stoppen met eten of (3) ons simpele plan volgen? Dat dachten we ook. In zeven dagen kun je zo'n 2,5 kilo slanker lijken zonder jezelf uit te hongeren, bizarre supplementen te gaan slikken of hele voedingsgroepen uit je leven te schrappen. Hoe? Het draait allemaal om kleine offers in combinatie met speciale technieken. En in plaats van je te storten op een one-fits-all strategie, raden we je aan om deze tips en technieken aan te passen aan je eigen levensstijl.

Advertisement - Continue Reading Below

Daar gaat 'ie. Kies in ieder geval vier van de aankomende tips en pas ze in je schema voor de komende zeven dagen. Lekker ambitieus? Dan kies je er meer. Hoe meer je er kiest hoe meer gewicht je kunt verliezen:

Drink vooral water
Een sportdrankje, smoothie of lightdrankje bevat zo 100 calorieën. Toch geven ze je niet de voldoening die 100 calorieën aan eten je geeft. Zonde dus. Water daarentegen bevat geen calorieën en geen tot bijna geen natrium. Het is ook nog goed voor je stofwisseling, het perfecte afvaldrankje dus. Beetje saai? Voeg citroenschijfjes of muntblaadjes toe.

Meest gelezen

Ban wit brood en pasta
Het bannen van witte graanproducten (zoals rijst, broodjes en spaghetti) is meteen goed als je lichter wil worden, want de koolhydraten in deze producten geven je een opgeblazen buik. 'Deze koolhydraten hebben een grote invloed op je gewicht, omdat ze snel verteren, je hongergevoel niet stillen en dus de kans groot is dat je veel meer eet,' legt Jana Klauer, auteur van The Park Avenue Nutritionist's Plan uit.

Om een stap verder te gaan, vervang ze niet voor de (gezondere)volkoren graanproducten, maar verwissel ze een week lang alleen voor groenten. Een kipsandwich wordt een kipsalade en chips met dip vervang je voor wortels met dip. De koolhydraten uit groente worden langzamer verteerd waardoor je langer een vol gevoel hebt.

Doe 30 minuten per dag cardio
Elke work-out die je hartslag laat stijgen, zorgt ervoor dat er calorieën worden verbrand. Maar je verbruikt meer calorieën als je voor een cardiotraining gaat die meer spieren gebruikt. Drie goede opties: spinning, cardioboksen en bootcamp. Elke dag een half uurtje verbrandt zo'n 200 tot 300 calorieën én maakt je lichaam gespierder, waardoor het er net weer wat strakker uitziet. Je verbrandt nog meer als je sessie ook intervaltraining bevat: een afwisseling van korte piekmomenten met rustigere activiteit. Trainers zweren erbij.

Drink een uur voor je gaat sporten koffie
De enige uitzondering op de alleen-water-regel. Net zoals koffie je in de ochtend productiever kan maken, zorgt een kopje voor het sporten voor een betere work-out. 'Je verbrandt meer calorieën zonder dat je doorhebt dat je jezelf meer pushed,' aldus Dr. Klauer.

Heb wilde nachten (jij bovenop!)
Niet dat jij een excuus nodig hebt om elke nacht seks te hebben, maar seks (jij dus bovenop) is een geweldige vetverbrander. Jij doet het meeste werk en hoe actiever je bent, hoe meer je verbrandt, zo'n 144 per halfuur. Ook goed voor je endorfine-niveau (het feelgoedstofje) waardoor je ook minder zin krijgt in snacken.

Doe om de dag 36 push-up en lunges
Deze oefeningen zorgen ervoor dat je een meer gestroomlijnd lichaam krijgt. Doe om de dag drie sets van 12.

Slaap elke dag 30 minuten meer
Dat extra halfuurtje, of je nu 5 of 8 uur slaapt, kan je zo goed doen dat je slimmere eetkeuzes maakt gedurende de dag. Geen snelle suikerkick als ontbijt omdat je zo weinig energie hebt en minder kans dat je de sportschool skipt, aldus diëtist Esther Blum en auteur van Eat, Drink, and Be Gorgeous. Een betere nachtrust verhoogt ook je stofwisseling.

Maak één voedseloffer
Het skippen van een snack - de chips in de middag of het chocoladedessert na het eten - telt zo wat extra calorieën van je dieet af en zorgt voor minder vet, volgens Blum. 'Je lichaam zal niet eens merken dat het er niet meer is.'

Laat de camera geen kilo's toevoegen
Duw je kin naar voren, houd je armen uit de buurt van je lichaam en draai zijwaarts naar de camera met een voet voor de ander.

Word dunner in uren
Nee, zo slank als je lijkt in die skinny jeans, ben je misschien niet echt. Maar wel voor een paar uurtjes en dat is helemaal oké.

Eet zalm als lunch
Het zit vol met voedingsstoffen die je spieren opbouwen en waar je huid een gezonde gloed van krijgt. Voedingsdeskundigen beweren dat een portie (het maakt niet uit hoe het klaargemaakt is) er al voor kan zorgen dat je gezicht strakker lijkt.

Sta rechtop
Hou je rug recht, je schouders naar achteren en houd je buik in. Voilà.

Doe squats en sit-ups
Doe drie sets van 12 van allebei de oefeningen en stroomlijn tijdelijk je billen, benen en buik.

Pak een pilletje tegen een opgeblazen gevoel
Gewoon bij de drogisterij te verkrijgen en het geeft je niet alleen een prettiger gevoel (doei opgeblazen gevoel), maar zorgt ook dat je geen opgeblazen buik meer hebt. Win-win. 

Lees ook: 5 kledingtrucjes die slanker maken >

 

Bron: Cosmopolitan.com