Dit zijn de fitnesstrucs van Kate Upton

In acht maanden tijd veranderde haar lichaam aanzienlijk; zó deed ze het.

Meest gelezen

Het is zes jaar geleden dat Kate Upton de dougie danste tijdens een basketballwedstrijd en de helft van de mannelijke wereldbevolking verliefd werd. Sindsdien heeft ze op menig cover gestaan - Sport's Illustrated! - en behoorlijk wat workout-ervaring opgebouwd.

Hoewel Upton juist bekend stond om haar rondingen, besloot ze acht maanden geleden trainer Ben Bruno in de arm te nemen, waarmee ze een compleet nieuw dieet- en sportplan opstelde. Cosmopolitan sprak met Bruno en kwam erachter wat ze ervoor moest doen om het lichaam te krijgen dat ze nu heeft. We delen.

Advertisement - Continue Reading Below

1. Ze wist wat ze wilde
Toen ze voor het eerst met Bruno ging trainen, wist ze één ding heel zeker: ze wilde in vorm komen. En niet zomaar in vorm: in de béste vorm die er mogelijk was voor haar lichaam.

Meest gelezen
Kate Upton tijdens het MET Gala in 2014 (links) en 2016 (rechts)

2. Ze heeft vooral aan krachttraining gedaan
Vijf dagen per week, een uur (soms twee uur) per dag deed Kate Upton aan krachttraining. Ze trainde daarbij haar hele lichaam, in plaats van dat ze maar één deel aanpakte. De workouts bestonden uit een mix van dead lifts, hip thrusts, lunges, rows en sled pulls. 'Veel meisjes zijn een beetje bang voor krachttraining omdat ze denken dat ze daar een te gespierd en mannelijk lichaam van krijgen,' zegt Bruno. 'Maar als je de juiste dingen doet, zorgt het er vooral voor dat je strakker wordt. Kate is duidelijk veel strakker geworden dan ze eerst was, omdat ze sterker is geworden door de krachttraining.'

Working off that #napavalley trip! 🍷🍷🍷#earningmywine @benbrunotraining

A video posted by Kate Upton (@kateupton) on

 

3. Ze stond niet op een loopband
In plaats van rennen op een loopband - waar Bruno niet in gelooft - mixte hij af en toe wat cardio-elementen in de krachttraining van Kate.

4. Ze eet gezond
Bruno gelooft dat, als je wil afvallen, je voeding minstens de helft uitmaakt. 'Haar toewijding ging niet alleen naar het sporten, maar ook naar haar eten; vanaf het begin ging ze gezonder en beter eten, en dat is waarom ze zulke goede resultaten heeft behaald.'

Advertisement - Continue Reading Below
Kate Upton in september 2015 (links) en februari 2015 (rechts)

5. Ze eet veel proteïnen
Bruno zegt dat het heel belangrijk is om genoeg proteïnen binnen te krijgen, en dat is waarom Kate in elke maaltijd proteïnen verwerkt. Ze werkt met een maaltijdenbezorgservice, die in elke maaltijd 100 tot 170 gram proteïnen heeft zitten, door veel groenten, kip en gehaktballetjes.

6. Ze eet weinig suiker of bewerkt eten
Sinds ze met Bruno werkt, eet Kate bijna geen suiker en bewerkt eten meer; al neemt ze af en toe een donut. 'Dat is de key,' zegt Bruno. 'Als je die twee schrapt, tackle je al heel veel problemen.'

7. Ze blijft zichzelf continu verbeteren
Bruno: 'Een van de belangrijkste elementen van mijn programma is iets dat ik progressive overload noem. Dat is een fancy manier om te zeggen dat je altijd blijft streven naar verbetering, of dat nu is dat je zwaardere gewichten kan tillen, een oefening vaker achter elkaar kan volhouden of langer kan trainen. Acht maanden geleden kon Kate alleen een kettlebell van 9 kilo tillen, nu tilt ze een kettlebell van bijna 90 kilo. De eerste keer dat ze een sled pull deed, was-ie ongeveer 81 kilo, nu trekt ze meer dan 225 kilo.'

Eating a donut while working out... I'm playing for the tie #donuts #balance 🍩🍩🍩🍩

A video posted by Kate Upton (@kateupton) on

 

8. Ze weet zichzelf te motiveren
'Dat maakt het makkelijk voor mij; ze haalt uit zichzelf al heel veel motivatie,' zegt Bruno. 'Ze is geen jammeraar; ze heeft er zelfs zin in en komt met energie naar de workouts.'

#mondaystruggle #mondaymotivation

A photo posted by Kate Upton (@kateupton) on

Meest gelezen

 

9. Ze heeft een wedstrijdje lopen met Chelsea Handler
 Chelsea Handler traint ook bij Bruno, en is, volgens hem, een 'maniac on the sleds'. Zij en Kate hebben een vriendschappelijk wedstrijdje met elkaar lopen, wie de zwaarste sleds kan pushen, en dat is soms te volgen op Instagram:

 

10. Ze traint altijd met haar hond
Haar hond Harley gaat overal waar Kate gaat, dus ook naar de sportschool (soms zie je hem ook op de achtergrond in Uptons sportfilmpjes op Instagram). Geregeld sport Upton eerst bij Bruno, waarna ze nog gaat hiken met Harley.

Harley takes LaLa

A photo posted by Kate Upton (@kateupton) on

 

11. Soms laat ze zich gaan
Kate houdt van wijn en af en toe drinkt ze dus gewoon. Bruno: 'Ik wil niet dat ze het gevoel heeft dat ze een dieet volgt dat onhoudbaar is. Er is geen afgesproken cheat day of iets, af en toe laat ze zichzelf gewoon gaan.'

#purpleteeth #cantstopwontstop #brandvineyard #nofilter

A photo posted by Kate Upton (@kateupton) on

 

12. Er is geen magisch 'geheim'
Kate Upton traint nog steeds heel hard - ze is nog maar acht maanden. Bruno: 'Ik denk niet dat er een magisch geheim is, ofzo. Ik denk dat heel veel dingen die worden gezegd bullshit zijn. Het komt gewoon neer op een goed, sterk trainprogramma dat consistent wordt gevolgd. Ze sport nu acht maanden lang vijf dagen per week. Dat zijn heel veel workouts. Je ziet nooit verandering van de ene op de andere workout - maar als je blijft volhouden, dán gebeurt er magie. Dan ga je na acht maanden terugkijken op een lichaam dat echt is veranderd.'

Bron: ELLE