Op een rij: trucjes waardoor je favoriete guilty pleasures minder calorieën bevatten

​Hallo, semi-gezonde hamburger <3.

Meest gelezen

Stel, je hebt fit girl-aspiraties, dan is de eerste domper dat je
nooit meer zomaar pizza, pasta of hamburgers kunt snacken. Máár! Het een
en het ander kan bést wel samen gaan, mits je een paar trucjes gebruikt
om
said indulgences wat minder slecht en wat meer gezond te maken. Voedingsdeskundige Monica Auslander gidst.

1. Gezondere hamburgers: mix champignons in je gehaktWil je
een gezondere hamburger, gebruik dan een 50/50-mix van gehakt en
geroosterde champignons. 'Niet alleen scheelt je dat geld en calorieën,
er zitten op die manier ook nog eens meer fytochemicaliën en vezels in
je burger,' zegt Auslander.

Advertisement - Continue Reading Below

Meest gelezen

2. Gezondere rijst: mix geraspte bloemkool door je rijstKoop (of maak zelf) wat geraspte bloemkool, en bak het in een koekenpan (Auslander raadt aan dit te doen met avocado-olie, zout, kurkuma en knoflook). Kook vervolgens je rijst en mix die rijst met je gebakken geraspte bloemkool - wel rijst, maar veel minder calorieën.

3. Gezondere pasta: mix de pasta met zucchiniOm tóch grote kommen pasta te kunnen eten, zonder een bulk aan calorieën naar binnen te werken, kun je je pasta mengen met van zucchini gemaakte noodles. Hou de mix zo dat de helft pasta is, de helft zucchini.

4. Gezondere pizza: gebruik (weer) bloemkoolMaak de bodem van je pizza van bloemkool, en je zit al een stuk gezonder te eten. Klinkt ingewikkeld, is het niet. We raden je dit recept aan.

Bron: Cosmopolitan