Dingen die kunt doen om tijdens je slaap gewicht te verliezen

Inderdaad. Je kunt gewicht verliezen terwijl je slaapt.

Meest gelezen

1. Drink een kop thee

De meeste theesoorten zoals groene thee bevatten stoffen die rustgevend en kalmerend werken als je ze voor het slapengaan drinkt. Ze helpen je sneller in slaap te vallen en – op zich ook best handig – ze helpen je het vet rond je buik je verminderen. Meer theesoorten die je helpen snel gewicht te verliezen vind je hier.

2. Eet kleine maaltijden op vaste tijden

Het eten van meerdere, kleine maaltijden die erg voedzaam zijn, werkt heel goed voor de spijsvertering en het zorgt ervoor dat je lichaam ook 's nachts door gaat met het verbranden van vet. Daarbij houdt het regelmatig eten je eetlust in balans en heb je minder zin in midnightsnacks.

Advertisement - Continue Reading Below

3. Doe peper in je avondeten

Onderzoeken hebben aangetoond dat peper een van de meest effectieve kruiden is wanneer het aankomt om het verbranden van vet. Wat peper over je eten strooien is goede manier om het vetverbrandingsproces te reguleren voor je naar bed gaat. Meer kruiden die je helpen gewicht te verliezen vind je hier.

4. Slaap in een koude kamer

Een nieuwe studie die in Diabetes werd gepubliceerd, beweert dat het helpt om de airco aan of de verwarming uit te zetten wanneer je gaat slapen. Koudere temperaturen verbeteren de effectiviteit van zogenaamd 'bruin vet' (bruin vet zet de energie in je lichaam om in warmte, deze energie haal je uit voeding) in ons lichaam. Handig, want bruin vet verbrandt calorieën.

Meest gelezen

5. Neem 's avonds laat een douche

Houd je lichaam voor de gek door een warm bad of hete douche te nemen. Door op deze manier een temperatuurdaling van je lichaam te stimuleren zal je spijsvertering versnellen. Daarbij werkt de daling in temperatuur kalmerend, waardoor je sneller in slaap valt.

6. Adem door je neus

Naast dat het helpt tegen snurken, zorgt deze methode er ook voor dat je meer zuurstof binnenkrijgt waardoor je lichaam tot rust komt. Het lichaam heeft de juiste ontspanning nodig om op een gezonde manier gewicht te kunnen verliezen.

7. Probeer de mint-techniek

Een onderzoek dat gepubliceerd werd in Journal of Neurological and Orthopaedic Medicine toonde aan dat we maandelijks 2 kilo kunnen kwijtraken door simpelweg elke twee uur aan pepermunt te ruiken. Mintblaadjes in heet water doen is een makkelijke manier om wakker te worden met een lichter gevoel.

8. Leg je telefoon weg

Mensen die hun televisie- en laptopscherm 's nachts aan laten staan, krijgen niet genoeg rust en hebben last van slechte leefgewoonten. Een onderzoek in Zero Belly Diet laat zien dat hoe meer elektrische apparaten we in onze slaapkamer hebben staan, hoe dikker we worden.

9. Eet een beetje kwark

Het totaal vermijden van voedsel voor bedtijd kan heel slecht zijn voor je afval-doelen. Eet daarom een beetje kwark voor het slapengaan. Het is niet alleen rijk aan proteïne, maar het bevat ook aminozuur tryptofaan. Dat helpt je om je vol te voelen en het weerhoudt je ervan hongerig wakker te worden – dus het houdt je ook tegen groots te ontbijten.

10. Heb seks/masturbeer

De meest opwindende manier om naar die platte buik toe te werken is het nog even gezellig te maken voor het slapengaan.

Dit kun je beter niet eten voor je gaat vliegen >

Bron: Cosmopolitan.in