Dit is je nieuwe gezonde lievelingssnack: pompoenfrietjes

Perfect voor de herfst en dus heel makkelijk gemaakt.

Meest gelezen

November is weer begonnen. Dat betekent kou (en een paar ergernissen, volgens ELLE's Lisa Goudsmit) en nog net geen feestdagen. Dat betekent ook: pompoen. Women's Health deelde dit recept voor pompoenfrieten, dat we graag doorvertellen, want ze zijn stukken beter voor je dan de versie uit de frituur omdat je ze in de oven klaarmaakt.

Maar ook de pompoen zelf is goed voor je. In een pompoen zitten namelijk veel vitamines, mineralen en antioxidanten die voor een goede weerstand zorgen. De frietjes krijgen door de pompoen een licht zoete smaak, en ook de textuur is heerlijk; knapperig met een zachte binnenkant.

Advertisement - Continue Reading Below

Meest gelezen

Klinkt hemels, is het ook. Komt-ie, het recept:

Ingrediënten voor twee personen

  • 1 pompoen
  • 1 tl olijfolie
  • 1 tl paprikapoeder
  • 1 tl knoflookpoeder
  • grof zeezout

Bereidingswijze

1. Verwarm de oven voor op 350 graden Celsius.

2. Snijd de pompoen door de helft en verwijder alle pitjes en de schil.

3. Pak een scherp mes en snijd de pompoen in frietreepjes.

4. Stop de friet in een kom met alle kruiden en de olie en meng het geheel door elkaar.

5. Je kunt nu de frietjes op een met bakpapier beklede bakplaat in de oven stoppen. Laat ze hier ongeveer 30 minuten in, tot ze knapperige randjes hebben. Vergeet niet om de friet tussentijds om te draaien.

Tip: strooi wat Parmezaanse kaas en geroosterde pompoenpitten over de frietjes als finishing touch. Eet smakelijk!