Zo pak je tijdens een lange vlucht toch nog een paar uurtjes slaap

Simple as it is

Meest gelezen

Als je ooit een langeafstandsvlucht hebt gehad, dan weet je vast dat het een hele struggle kan zijn om te slapen in het vliegtuig. Natuurlijk heb je altijd de mazzelaars die een upgrade krijgen, of je kunt ook genoeg geld neerleggen voor businessclass, maar de meeste mensen moeten het toch echt met een simpele economyclass doen. En dat betekent: uren lang veroordeeld zijn tot een (veel te krape) vliegtuigstoel, te weinig beenruimte, turbulentie en luidruchtige passagiers. Gelukkig zijn daar onze collega's van Women's Health die een aantal tips op een rijtje hebben gezet waardoor je toch nog een paar uurtjes slaapt meepikt tijdens de vlucht. Komen ze:

Advertisement - Continue Reading Below

Voorbereiding

It's all about preparation. Zeker als het gaat om slapen in het vliegtuig. Zoek bij het boeken van de vlucht bijvoorbeeld al een fijne vliegtuigstoel uit (raamplek!) en neem een kussen, deken, slaapmasker en oordopjes mee. Zie je het niet zitten om de hele reis een kussen mee te slepen? Neem dan alleen een sloop mee en vul die in het vliegtuig met kleding, zodat je toch een soort kussen creëert. Trek vooral comfi kleding aan, want met een jeans of een strak jurkje aan is slapen in het vliegtuig sowieso niet ontspannend. Kleding in verschillende laagjes zijn altijd een slim idee, zo kun gewoon dealen met de temperatuurverschillen in het vliegtuig.

Meest gelezen

Eten en drinken

Het voelt zo verleidelijk: op het vliegveld nog even een ongezonde snack nemen. Maar helaas, dit gaat je niet helpen om lekker te slapen in het vliegtuig. Eet van te voren gezond, en probeer ook alvast een beetje rekening te houden met de tijd van bestemming. Drink ook voldoende water, want hoe hoger je komt, hoe droger de lucht, en hoe meer vocht je verliest. Wat je al helemaal beter kan laten staan in het vliegtuig, is alcohol. Het verstoort je slaap en je droogt uit, waardoor je vaak dorstig en moe wakker wordt.

And.. sleep.

Ready to sleep? Zet je stoel zo ver mogelijk naar achteren (eeh, sorry achterburen). Creëer je eigen hoek door je kussen tegen het raam te leggen of leg 'm op je tafeltje. Slaap je het liefst in de foetus-houding? Bind dan een sjaal met de uiteindes achter je rug vast, zodat er een lus ontstaat waar je je benen in kunt leggen. Zo glijden ze niet steeds van de stoel en pak jij lekker die paar uurtjes slaap.

you got this bill murray GIF

Dit is dé plek waar je wilt zitten in het vliegtuig voor de beste service >

Bron: Women's Health