Fitgirl deelt drastische voor-na-foto's van haar opgeblazen buik

Van sommige soorten voedsel zwelt haar buik op als een ballon.

Meest gelezen

Een kleine week geleden postte een Amerikaanse bodybuilder, Michelle Middleton (geen familie van), een indrukwekkende fitness-post. Op een collage van drie foto's is te zien hoe haar buik opzwelt door bepaalde soorten voedsel. De post leverde haar over de honderdduizend nieuwe volgers op.

Advertisement - Continue Reading Below

'When I say I'm bloated… I'm bloated,' schrijft ze onder de foto. 'I do these bloat posts every now and then but people still get surprised at how big my belly gets.'

FODMAP-voedsel

Middleton legt uit dat voedsel met een hoog FODMAP-gehalte ervoor zorgt dat haar buik extreem opzwelt. FODMAP is een acroniem voor Fermenteerbare Oligosachariden, Disachariden, Monosaccharides And Polyonen. Deze stoffen komen voor in zoetstoffen, fruit en groenten en staan erom bekend dit effect op je lichaam te kunnen hebben.

Middleton vertelt dat yoghurt, eiwitpoeders, appels, peren, watermeloen, broccoli, bloemkool en asperge ervoor zorgen dat haar buik uitzet.

Nadat Middletons Instagrampost viral ging besloot ze om haar volgers een beetje te onderwijzen over de mythes die rondgaan over snel afvallen. Refererend aan een artikel in Daily Mail schreef ze: 'I just wanted to clarify to the new followers that the last pic is from my prep in the late summer. So yes I do get bloated but I don't magically lose 15 lbs and have abs.'

So while I appreciate the feature, the pics shown are not in the same time frame. I just wanted to clarify to the new followers that the last pic is from my prep in the late summer. So yes I do get bloated but I don’t magically lose 15 lbs and have abs 😂. Since Im doing bodybuilding I go through phases of bulking and cutting. The reason being is I would like to put on more muscle (which is sooo freakn hard for a girl 😩) so Im eating more which gives me more calories to grow and energy to kill it in the gym. Gaining body fat is going to happen so I’m fluffier 🤷‍♀️. My next show is in October so I will start getting leaner before then. I’m still new at this and learning as I go. I share the whole process on my IG ... good and bad so don’t expect to see a perfect page. If your someone who gets bloated and discouraged in your fitness journey because of it .. don’t. It’s a minor set back at times but you can achieve a flatter stomach 👍🏼. Things you can do: • Go to doctor and see if they can figure out what’s causing it. • Get an allergy/food sensitivity test done • Check our The FODMAP diet. There is a list of foods that are most likely to bloat people with sensitive digestive systems and list of foods that are least likely to bloat people. • Be mindful of what your eating. If you notice your bloated be aware of what you just ate. If it happens again, see if you ate something that bloated you last time. Keep a mental note till you narrow down the culprit. • some people recommend taking probiotics Hopefully these tips help and if you have any please leave them in the comments below 👇🏼😄.

A post shared by MICHELLE (@madlymish) on

Bron: Harpers Bazaar NL