Transgendermodel is het nieuwe gezicht van L'Oréal UK

Dit is waarom Munroe Bergdorf zichzelf liever geen rolmodel noemt.

Meest gelezen

Munroe Bergdorf wordt het nieuwe gezicht van de True Match-foundation en is daarmee L'Oréals eerste transgendermodel in een Britse campagne. 'Ik ben zo trots dat ik mijn steentje kan bijdragen aan de zichtbaarheid van transgendermensen in de media,' schrijft Bergdorf op Instagram. 'De wereld is aan het veranderen, en dat bevalt me.'

De campagne voor de True Match-foundation – die dit seizoen wordt uitgebreid met maar liefst 12 tinten voor de donkere huid – is Bergdorf op het lijf geschreven. 'Met make-up druk ik uit hoe ik me van binnen voel, het is een expressie van wie ik ben,' zegt ze. 'Het is echt een kleine overwinning om een winkel binnen te lopen en make-up te kunnen vinden die je die daar bij helpt.'

Advertisement - Continue Reading Below

When I was growing up, transgender women - especially transgender women of colour had next to zero positive representation in the media and there was almost no information or understanding about us. If we were portrayed on television or in films, it was solely in tragic storylines or with our gender as the punchline of a joke. As an 8 year old, I remember watching the film Ace Ventura: Pet Detective, starring comedian Jim Carey, at a classmates house after school. Sorry to ruin the ending if you haven't seen it (don't bother), it ends in the movie's villain being caught, stripped to her underwear and exposed as in fact 'a man'. Then to add insult to injury, everyone in the room starts vomiting as they have all engaged in sex with her. This film was given a PG certificate. Imagine being eight years old, knowing that you're transgender but not having the language to verbalise it and then seeing a scene like this including a trans person, played by a cis woman - it may see trivial to some but I carried that 'punchline' throughout my adolescence, it made me feel guilty and confused about who I truly was, so I pushed my true self into my subconscious and tried to be someone I was not. Fast forward two decades and I am so proud to be doing my bit for transgender visibility in the media. I'm by no stretch of the imagination a perfect person, but none of us are. However, I'm a whole person, with flaws, aspirations and interests. I'm often referred to a role model for the community, which annoys me because none of us need to be compared to each other. But I'm definitely down to be considered as a role option if anyone does see themselves in me or my story. Thank you L'Oréal for giving me this platform, I hope it reaches another little 8 year old trans girl and makes her feel a little more hopefull and a little less scared about her future, than what was installed in me when I was her age. The world is changing and I like how the world is changing. Because we are ALL worth it. #allworthit #yourstruly @lorealmakeup.

A post shared by Munroe Bergdorf (@munroebergdorf) on

Meest gelezen

Verder doet ze een opvallende uitspraak over het idee van een"rolmodel" – iets wat Munroe Bergdorf vaak wordt genoemd. En dat is helemaal niet nodig, vindt ze. 'Ik ben absoluut geen perfect persoon, maar dat is niemand. Ik ben wel een écht persoon, met gebreken, ambities en interesses. Ik word vaak een rolmodel genoemd, maar met dat woord heb ik niks - niemand zou zich met iemand anders moeten vergelijken.' You're worth it, Munroe.

Afgelopen lente ging de prachtige Hari Nef haar voor als L'Oréal's allereerste transgendervrouw in een Amerikaanse campagne.

@lorealmakeup #truematch campaign i hate my voice but i love a nude beat for daytime to night

A post shared by hari nef (@harinef) on

Meer hoopvol nieuws over diversiteit in modeland? Je leest het hier >