Nine d’Urso voor Bottega Veneta

Net binnen: model Nine d’Urso is het gezicht van de campagne voor de allereerste damesgeur van Bottega Veneta.

Deze klassieke schoonheid is het goedgelukte product van een Franse moeder (en bekend mode-icoon Ines de la Fressange) en een Italiaanse vader (zakenman en kunsthandelaar Luigi d’Urso). Met zulke roots kun je natuurlijk niet anders dan een stijlvolle smaak ontwikkelen.

 

KLASSIEKE ELEGANTIE

Nine wordt dan ook met regelmaat gespot alsof ze zo is weggelopen uit een Yves Saint Laurent-fotoshoot. En dat is ook Bottega Veneta niet onopgemerkt gebleven. Creatief directeur Tomas Maier laat in een persbericht weten dat haar klassieke elegantie inderdaad de doorslag gaf. Maier: ‘Ze brengt een bepaald gevoel voor erfgoed over, dat ze luchtig, maar met respect draagt.’

Advertisement - Continue Reading Below

 

O-là-là. Hunky Fransman Vincent Cassel schittert in een filmpje voor Yves Saint Laurent-parfum >


Het is voor Nine de eerste keer dat ze een merk vertegenwoordigt. ‘Ik voel me heel vereerd dat Tomas Maier mij uitkoos als verpersoonlijking voor deze eerste damesgeur’, aldus het model. ‘Ik ben heel trots mee te mogen werken aan dit bijzondere project.’


September 2011 wordt het nieuwe parfum gelanceerd en kunnen we Nine wereldwijd zien schitteren in de printadvertenties, gefotografeerd door Bruce Weber. Naam en geur van het reukwater wordt pas later vrijgegeven. Evenals een sneak-peek van het campagnebeeld. Wordt vervolgd dus...