Frida goes Flora. Gucci’s creatief directeur Frida Giannini leefde zich helemaal uit op dit parfum met als resultaat: een volmaakt vrouwelijke, bloemige geur.


NIEUW?
Niet helemaal. Flora by Gucci werd in 2009 geïntroduceerd. Eerst als milde Eau de Toilette. Later als krachtig Eau de Parfum. Voor zomer 2011 brengt Gucci wel een nieuwe variant uit; de Eau Fraîche in een fris nieuw jasje.


HOE RUIKT ‘IE?
Naar lentebloesem; luchtig, doch sprankelend en romantisch en daardoor ideaal om de hele dag door te dragen. Voor de avonden is de iets krachtigere Eau de Parfum het meest geschikt.

Gucci's kleurrijke s/s 2011-collectie al gezien? >

DESIGN
De verpakking van Flora by Gucci Eau Fraîche is een nieuwe interpretatie van die van haar voorgangers. Met dezelfde opvallende zeskantige vorm en witte dop hoort deze jongste telg echt thuis in de Flora by Gucci-familie. Leuk: het logo van het parfum is een eerbetoon aan Gucci’s oprichter Guccio Gucci.

ABBEY LEE

Voor de tv-campagne gaat Gucci gebruik maken van de visuals van de oorspronkelijke commercial. En geef ze eens ongelijk. Deze commercial – gemaakt door regisseur Chris Cunningham – sleepte in Cannes een Gold Lion International Advertising Award binnen voor beste soundtrack én ééntje voor beste advertentiecampagne. Goede verdiensten, ook voor model en gezicht van het parfum Abbey Lee.


Nieuwsgierig geworden? Vanaf deze maand ligt de nieuwe Flora by Gucci Eau Fraîche voor € 60,50 à 50 ml in de winkel. Gaat dat ruiken.


Nog zo’n lekkere zomergeur: Ô de L’Orangerie >