Chanel lanceert nieuwe foundationlijn

Het regent… foundations. Maakt u allen op voor Perfection Lumière, de nieuwste en grootste foundationlijn van Chanel.

In de agenda: eind september komt Chanel met een nieuwe foundationlijn met maar liefst 23 (!) verschillende tinten. Perfection Lumière borduurt voort op de Lumière-collectie, maar het woordje ‘Perfection’ verraadt al dat er wat moderne snufjes in het nieuwste mengsel zitten.

 

PERFECTIE
Zo zitten er twee nieuwe ingrediënten in de foundations die voor een perfecte huid moeten zorgen. ‘Peter Philips (Chanels make-upgenie, red.) vindt een perfecte huid de mooiste feature die een vrouw kan hebben,’ verklaart Christine Dagousset, vice president van Chanels make-up, aan WWD.

Advertisement - Continue Reading Below

 

‘Sinds hij in januari 2008 bij het label kwam had hij als doel om een ‘perfecte foundation te maken. Eén die voor iedere huidskleur geschikt is en de hele dag op z’n plaats blijft.’

 

Pssst… Karl Lagerfeld komt met een kersvers parfum, genaamd Karleidoscope >

 

Klinkt als muziek in de oren. En Perfection Lumière krijgt dat volgens Peter Philips helemaal voor elkaar. ‘De formule is gecreëerd met twee nieuwe ingrediënten. Perfect Skin Affinity Complex is een flexibele, klevende biopolymeer, afgeleid van een medische technologie die is ontworpen om de vorm van de huid aan te nemen. Hierdoor wordt er een ‘een onzichtbare tweede huid gecreëerd,’ legt Philips uit aan WWD.

Meest gelezen

 

Het tweede ingrediënt is het door Chanel gedoopte Perfect Light Control Complex, die imperfecties zonder dat gevreesde maskereffect moet verdoezelen. Klinkt goed, non?

 

VAN LICHT TOT DONKER
De fonkelnieuwe formule belooft zelfs 15 uur op z’n plaats te blijven en de semi-matte finish is geschikt voor ieder huidtype. De 23 tinten in de Perfection Lumière-lijn lopen dan ook uiteen van heel licht tot heel donker en hebben zelfs verschillende roze en gele ondertonen.

 

De nieuwste make-upcollectie van Chanel al gezien? >

 

De plaatjes voor de nagelnieuwe campagne zijn geschoten door de Noorse fotograaf Sølve Sundsbø en zijn in de oktober-edities van de tijdschriften te bewonderen. Ook lanceert Chanel een grote campagne waarbij samples van het gloednieuwe foefje worden uitgedeeld. Smullen!