Een mooie parfumfles doet het hart van menig vrouw sneller kloppen. Maar welk creatief brein zit er achter de flacon van de rieker? Daar wordt eigenlijk maar weinig over gerept.

GLAMOUR ICONS
Marc Rosen – zelf ook award-winning parfumflesdesigner voor o.a. Chloé, Karl Lagerfeld en Fendi – is de anonimiteit zat en vindt dat de makers van de glazen flesjes ook best naam mogen maken.

Karl Lagerfeld heeft wederom een wonderbaarlijk mooi fotoboek geproduceerd >

Dus ging Rosen op onderzoek uit en groef tot in de diepste historie van het reukwater. Met alle opgedane kennis schreef hij Glamour Icons, een boek over parfum en het creatieve proces en vakmanschap achter de bijbehorende parfumflessen. ‘Elke vrouw weet wie haar jurk, handtas of schoenen ontworpen heeft, dus het is eerder raar dan logisch dat de mensen achter hun favoriete geur anoniem blijven,’ zo luidt Rosens verklaring voor het ontstaan van Glamour Icons in één van de eerste zinnen van het boek.

Hebben? Scoor Glamour Icons hier voor € 52,99.